Senaste nytt

Svenskt pass i tyska automatiska passkontroller

trekker

Medlem
Jag ar nyss hemkommen fran en resa mellan MAN och ARN som gatt via MUC och FRA. Da UK ar utanfor Schengen sa har jag behovt visa pass pa bade MUC och FRA - dock sa har mitt pass inte fungerat i maskinerna och jag har blivit tvingad till den manuella passkontrollen. Mitt pass ar bara 2 ar gammalt, men har anvants hundratals ggr (som de flesta har pa BC). Ar det mitt pass som ar defekt, eller ar det svenska pass som inte fungerar i tyska automater? Jag har inga problem med mitt pass i Finland t ex da jag 9 ggr av 10 kommer igenom utan problem i den maskinella kontrollen.
 

johhenrik

Medlem
Det var många som hade problem på FRA i måndags när jag var där. Det funkade för mig dock. Mitt pass är också 2 år gammalt.
 

trekker

Medlem
Det var många som hade problem på FRA i måndags när jag var där. Det funkade för mig dock. Mitt pass är också 2 år gammalt.
Alla andra verkade komma in, men inte jag. De 2 forsta kraven fick jag den grona tickboxen pa sedan blev det rott utropstecken - forsokte ca 5 ggr bade i mucnhen och frankfurt.
 

Jonas C

Medlem
Hade inga problem idag på automatiska passkontrollen i Frankfurt. Skägg, glasögon och mössa. Kom igenom trots alla tre!
 

nota bene

Medlem
Jag har regelbundet problem i HEL, vet ej varför!

Så ja, det är nog mest en tillfällighet. Åkte MUC-LHR i söndags, men då var det manuell kontroll så fick inte uppleva detta...
 

palmen

Moderator
Gick igenom passkontrollen på FRA för någon timme sedan, väldigt smidigt med dessa automatiska passkontroller, glömde bort mig och var nästan på väg att lämna fram passet till de två personerna som satt i båset efter man kommit igenom :)
 

sembl

Medlem
Jag har regelbundet problem i HEL, vet ej varför!

Så ja, det är nog mest en tillfällighet. Åkte MUC-LHR i söndags, men då var det manuell kontroll så fick inte uppleva detta...


På HEL tar det alltid nästan 1 min för mig att passera medan på LHR tar det någon sekund bara. Måste vara snailmail uppkoppling på de gaterna.
 
Toppen