Svensk American Express

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av PetrelliDK, 9 November 2015.

1. PetrelliDK

PetrelliDK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej BC!

Det er sådan at jeg skal flytte fra Sverige til Norge, men jeg kan ikke få et Amex kort i Norge før de har modtaget min skatteopgørelse for 2015(Hvilket sker mid 2016).

Kan jeg melde mig ud af Sverige uden at framelde mig mit svenske AMEX?(Eller bliver det automatisk lukket når jeg melder mig ud af Sverige?)

Tak på forhånd!

Mvh.
    Andreas

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag har förstått så brukar AmEx kunna "flytta över" kort om man redan har ett i land A och flyttar till land B just för att man ska kunna undvika en massa krav på att ha betalningshistorik etc i ett nytt land.

Men hur är det nu - i Norge sköts AmEx av någon franchise va? Det kanske komplicerar saken..

Det jag skulle göra i din situation, är att ringa AmEx i Sverige och förklara problemet. Om de kräver att du ska bo i Sverige för att få ha kvar ditt svenska kort och inte kan hjälpa dig få ett norskt istället, så är det ju bara att tacka för sig och avsluta kortet. Troligen vill de dock behålla dig som kund och hjälper dig hitta en smidig lösning.

3. PetrelliDK

PetrelliDK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack for svar! Som jeg kan forstå på det, så er Amex drevet af DnB i Norge, hvilket komplicerer sagen tror jeg.

Jeg prøver at høre dem om de er ok, med at jeg beholder mit svenske kort.
    De beklager sig vel ikke, så længe jeg betaler mine regninger :)

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Håller helt med - så länge du betalar dina räkningar och DnB i Norge vägrar ge dig ett AmEx där så borde väl AmEx här i Sverige vara nöjda och glada tycker jag.

5. Morgan

Morgan Medlem

Sen låter det väl inte jätteekonomiskt att betala för Amex valutaväxlingspåslag på alla transaktioner man gör i landet man bor i?

6. PetrelliDK

PetrelliDK Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det meste af mit spend kommer fortsat til at være i Sverige, da jeg kommer til at være der hver uge med arbejde.
    Dog en fair point med valuta gebyret, som jeg skal huske på når jeg ikke er i Sverige.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!