Svensexa i Dublin - tips?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Agö, 13 Mars 2016.

1. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Godkväll!

Efter förra årets försök att få till flygande i apdräkt (Flyga i apdräkt? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor är det återigen dags för yours truly att planera en svensexa. Vår vän bor till sedan många år i London. Med honom har vi ett vad sedan en flygning i ekonomi till Buenos Aires för sex år sedan. Vadet går ut på att han ska springa en halvmara utan några som helst förberedelser. Tanken är att vi kidnappar honom i Canary Wharf på fredagen för att sedan flyga med British Airways från London City till Dublin och efter alltför många pints och en god (och tung) middag droppa nyheten att han ska springa 21 km kl. 10 dagen efter.

Insuger som vanligt tips och tricks från vännerna på forumet. Boende, mat, dryck, någon annan aktivitet (vi har besökt Guiness sedan tidigare). Det var 12 år sedan jag var i Dublin så en uppfräschning känns nödvändig.

GOTATH, FF#1, Ricci och 3 andra gillar detta.
  2. Nu har jag inte varit så mycket på senaste, men du som är "foodie" borde kolla lite runt St. Stephen's Greens vad som är bra nu. Annars för en lugnare tillställning kan en utflykt till Dún Laoghaire vara ett tips.

Jag kan kolla lite med en polare som bor i Dublin vad som gäller just nu...

Agö gillar detta.
  3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack, vore grymt.

4. Moco

Moco Medlem

Några tips:

Hotell: Westin ligger bra till, har bra rum och en riktigt bra bar i det gamla valvet under huset. Bra band etc. fredag/lördag.

Bar: För bar/middag med bättre klientel, välj med fördel Ballsbridge/St Stephens Green- området.

-Houricans och Hartigans på Leeson Street är bra starters. Lokal publik, bra stämning.

Andra ok utehak med lite bättre drag finns längs Harcourt Street. Undvik Temple Bar, generellt.

Restaurang: Trocadero är en klassiker i restaurangväg, ligger på St Andrews St. Boka i förväg.

Dun Laoghaire är ju jättefint, men det är kanske mindre drag för dessa aktiviteter...

Last edited: 13 Mars 2016
    Agö gillar detta.
  5. Charlie D

Charlie D Medlem

Det var som den...stackarn! Tror i och för sig att jag hellre sprungit en halvmara helt oförberedd än att flyga ekonomi till Buenos Aires...

El0 gillar detta.
  6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det löste sig med sömntabletter och sprit.

SNIFF och El0 gillar detta.
  7. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mina erfarenheter är ca 10 år gamla, men iaf då gillade jag:
    Hotell: The Morrison
    Pub: The Palace
    Restaurang: Home | www.fxbuckley.ie
    Övrigt Whiskey-provning på Old Jameson Destillery

Agö och Moco gillar detta.
  8. Moco

Moco Medlem

Samtliga fxbuckley restauranger är faktiskt bra. Bra tips!

Agö gillar detta.
  9. mha321

mha321 Medlem

Jag har visserligen bara provat den på Pembroke, men håller med om rekommendationen.

Den ligger dessutom runt hörnet från Conrad, som jag definitivt kan rekommendera som hotell.

Agö gillar detta.
  10. Moco och Agö gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!