Senaste nytt

Svart SJ Prio-kort, blev uppgraderad till 1 Klass

mry

Medlem
Idag ringde en dam från SJ upp mig och frågade om jag inte ville bli uppgraderad till första klass för söndagens resa Gbg-Sthlm. Utan kostnad och med tanke på att jag var svart prio-kund osv. De skall mejla mig en ny biljett och så skall jag ta med den gamla också.

Kan det vara som så att det är fullt i 2 kl och det är därför de uppgraderar folk. Det kan ju t.ex. varit som så att de tänker köra två tågsätt förut och nu har bytt till bara ett av någon teknisk anledning och då behövde lösa problemet att det var fullt i förväg tom?

Logiken måste ju isf vara att det är billigare om du får åka i 1 kl än om de måste boka om dig till annat tåg?
 
Last edited:

Flood

Medlem
Kan det vara som så att det är fullt i 2 kl och det är därför de uppgraderar folk. Det kan ju t.ex. varit som så att de tänker köra två tågsätt förut och nu har bytt till bara ett av någon teknisk anledning och då behövde lösa problemet att det var fullt i förväg tom?

Logiken måste ju isf vara att det är billigare om du får åka i 1 kl än om de måste boka om dig till annat tåg?

Fullt möjligt, jag skall spana på söndag!
 

Flood

Medlem
mry Det var ett tågsätt och väldigt fullt, nästan alla platser i 1 klass var tagna. Vet dock ej om det var planerat två från början. Jag fick f.ö. poäng av SJ för ursprunglig biljett, så det här blev en alldeles gratis uppgradering. Det är ju den bästa sorten! :)
 

Kandinsky

Medlem
Jag veckopendlar med SJ mellan två större städer, haft svart kort sedan ett par år tillbaka och aldrig blivit uppgraderad. Värt att fråga alltså?
 

ChabbeT

Medlem
Jag har en gång i tiden frågat på SJs facebook sida och fick som svar att tågvärden har rätt att uppgradera svart korts resenärer utan extra avgifter på SJs snabbtåg. Jag blir uppgraderad i princip varje gång jag ej åker 1a klass då jag visar svarta kortet och frågar. .
 

Kandinsky

Medlem
Jag har en gång i tiden frågat på SJs facebook sida och fick som svar att tågvärden har rätt att uppgradera svart korts resenärer utan extra avgifter på SJs snabbtåg. Jag blir uppgraderad i princip varje gång jag ej åker 1a klass då jag visar svarta kortet och frågar. .

Jag är kanske typiskt svensk, men borde kännas lite... kymigt? Halar du fram kortet och ber om en gratisuppgradering?
 

ChabbeT

Medlem
Jag är kanske typiskt svensk, men borde kännas lite... kymigt? Halar du fram kortet och ber om en gratisuppgradering?
haha jag brukar höra om det finns möjlighet att sitta i första klass, behöver sällan visa kortet det står på biljetten vad man har för nivå. Det är väl som att fråga om uppgradering på hotell när du är där? Men du kanske är "för svensk" för att utnyttja dina förmåner?
 
Toppen