Svar från SPG samt Grosvenor House Dubai!

Diskussion i 'Starwood & Preferred Guest' startad av segra, 6 November 2014.

  1. segra

    segra Medlem

    Ort:
    Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
    Efter vår senaste resa till Dubai och Grosvenor House så mailade jag
    ner mina reflektioner, mest superlativ men även ett klagomål på att de
    inte informerat om ett litet renoveringsarbete på stranden nedanför
    Le Royal Meridien. Bifogar ett utkast från deras svar. Har även fått
    svar från samtliga avdelningar som jag kommenterat och då de personligen
    tackat för kommentarer jag gett dem.

    Märk väl att jag INTE begärde någon som helst kompensation.

    Tummen upp för Grosvenor House och SPG.:) Nu fattas man bara 1
    natt för att återkvalificera till Gold för 7 året i rad. Får nog testa Sheraton
    i Stockholm så man får det gjort.

    "First and foremost, thank you for taking the time to write to us following your recent stay at the Grosvenor House Dubai.

    It was a pleasure having you and your family as our guests again and glad that you had an enjoyable overall stay with us.
    We are however sorry to note your disappointment with regard to the work on one side of the beach at Le Royal Meridien, which actually is part of a main project being carried out by the Dubai municipality to level the sand and improve the Jumeirah Beach stretch.
    The work on this part of the public beach was however totally unscheduled and we were only given very short notice before hand. Fortunately, it was ensured that the hotel was left with the other half of the public beach open for our guests use in addition to our extensive gardens with three swimming pools.
    We apologize that this aspect of your stay was disappointing and do hope you understand that it is beyond our control, but once done, will make a huge positive effect to the entire shoreline.
    With regard to the SPG points, there is no excuse for this oversight on our part and I would like to inform you that the relevant points for your second room have now been transferred to you, which should appear in your account shortly. Additionally, we have also taken the liberty to inform Le Meridien Fairways on the same, which they will also rectify.
    Once again, we greatly appreciate your valuable time taken to provide us with your feedback and sincerely apologize for any inconvenience experienced during your stay with us. As it is never our intention to disappoint our guests in anyway, as a gesture from our side, we would like to offer you extra 30,000 SPG points, which will be processed to your SPG account shortly.
    We truly hope to have the pleasure of welcoming you and your family back at the Grosvenor House and would like to ask if you could please contact me directly as and when you are next travelling, so I can personally offer you any assistance required."
     
    SNIFF, Najk, Jonas C och 13 andra gillar detta.
  2. Fredrik

    Fredrik Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Du verkar ha fått ett ordentligt svar av dem. Tummen upp verkligen.
     
    Jakob Österberg och segra gillar detta.
  3. Christian R

    Christian R DYKWIA

    Imponerende feedback!
    - Det er nok noget af det der kan gøre mig som kunde rigtig, rigtig glad, når en mindre god situation vendes til en rigtig god situation. Stort thumbs up til SPG!
     
    segra gillar detta.
  4. Magnus_K

    Magnus_K Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    @segra
    Grosvenor House sköter sig alltid fläckfritt dom sista 7 år jag bott där.
    På min förra vistelse blev vi väckta mitt i natten av oljud från lägenheten ovan.
    Vi påpekade detta på natten och dagen efter när vi kom hem från beachen så stod det en tårta, en flaska vitt och låg ett kort där dom skrev att vi hade middag för 5 vuxna och en infant på Toro Toro.
    Personalen på Grosvenor House är exemplariska, finns där när dom behövs men inte på ett jobbigt och efterhängsamt sätt.

    Roligt att höra att du fick bra treatment också!
     
    segra, Knucket och Vaniljvodka gillar detta.
  5. nilsson

    nilsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    30'000 är ganska många poäng.
     
    segra gillar detta.
  6. Magnus_K

    Magnus_K Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    En fri natt på Grosvenor kostar väl ca 30K poäng om jag inte tar fel.
     
  7. rvarttinen

    rvarttinen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nice - när vi kommer till Dubai så blir det till att prova Grosvenor House! .. ska väl testa Al Maha (samma kedja) också ..!.
     
    segra och Magnus_K gillar detta.
  8. Vaniljvodka

    Vaniljvodka Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Håller fortfarande Grosvenor House och Le Royal Meridien Beach Resort & Spa som mina favorithotell i världen. Servicenivån är löjligt långt före alla andra jag besökt.
     
    segra, charlesswe, rvarttinen och 1 annan gillar detta.
  9. nilsson

    nilsson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag tyckte jag fick för stor svit senast jag var där, men jag kunde välja nytt sovrum varje natt.
     
    segra och ACervin gillar detta.
  10. segra

    segra Medlem

    Ort:
    Skåne
    Land:
    Sverige Sverige
    25000
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×