Senaste nytt

Svårt val: boka om sas plus till swiss business.

Najk

Medlem
Kapar tråden...

Jag är i en liknande situation, men har en awardbokning.

Just nu bokning i SAS Plus, (ingen tillgänglighet i C på aktuella datum), ARN-OSL-MIA-CPH-ARN - 80 000 EB-poäng för två med "2-4-1" samt ca 534 SEK i skatt/avgift per person.

Det finns tillgänglighet i C med Swiss/Austrian på utresan och jag funderar på att ändra bokningen - det kostar några fler poäng och lite mer i skatter/avgifter.

Till saken hör att jag aldrig provat SAS Plus på longhaul samt att vi är EBD och EBG.

Råd/tips/beslutsstöd!?

Business är alltid business. Boka om. :)
 

Canadien

Medlem
Många har ju rapporterat att det går att uppgradera poängresor med poäng/cash på flygplatsen 3-4h innan avgång. Det kostar då 25k poäng per person från Plus till Business och skulle kunna vara ett alternativ för hemresan.

Merkostnaden för er med Swiss Business ena hållet borde bli 15.000p per person, vilket jag personligen hade nappat på alla dagar. Tänk dock på att när ni bokar om till en Star Alliance award så betalar ni för Business båda hållen, så det kan vara värt att kolla om det finns platser med Lufthansa/United/AirCanada/Lot/Swiss i Business även för hemresan.
 

jerixon

Medlem
Hade endast bokat om ifall det fanns business options hem!
Turkish brukar ha ganska bra tillgänglighet via Istanbul, det flyger jag hem från Miami vid påsk varje fall :)
 
Jag har en bokning ARN - CPH - NRT - CPH - ARN, 2 pax, eurobonus 2-4-1.
Plus på utresan och business hem

Funderar nu på att boka om till business på utresan också, dock blir det då via Peking och sista benet med ANA, innebär det att jag då betalar Star Alliance pris för hela bokningen?

DVS 140K EB istället för 90K?


Tack på förhand!
 

jerixon

Medlem
Japp det stämmer
140k

Jag har en bokning ARN - CPH - NRT - CPH - ARN, 2 pax, eurobonus 2-4-1.
Plus på utresan och business hem

Funderar nu på att boka om till business på utresan också, dock blir det då via Peking och sista benet med ANA, innebär det att jag då betalar Star Alliance pris för hela bokningen?

DVS 140K EB istället för 90K?


Tack på förhand!
 

jsn

Medlem
Kapar tråden...

Jag är i en liknande situation, men har en awardbokning.

Just nu bokning i SAS Plus, (ingen tillgänglighet i C på aktuella datum), ARN-OSL-MIA-CPH-ARN - 80 000 EB-poäng för två med "2-4-1" samt ca 534 SEK i skatt/avgift per person.

Det finns tillgänglighet i C med Swiss/Austrian på utresan och jag funderar på att ändra bokningen - det kostar några fler poäng och lite mer i skatter/avgifter.

Till saken hör att jag aldrig provat SAS Plus på longhaul samt att vi är EBD och EBG.

Råd/tips/beslutsstöd!?
Många säger att på en dagflygning så funkar Plus alldeles utmärkt, medans på nattflyg så är det ett större mervärde med Business. Men personligen hade jag bokat Business alla dar i veckan om jag hade haft poängen :D
 

jerixon

Medlem
Jag flög samma rutt i Economy för 2 veckor sedan.
Jag tycker personligen inte det är värt 50k eurobonuspoäng mer.
Jag sover helt OK i plusstolen.
Men det är ju olika det där :)
 
Toppen