Senaste nytt

Svårt att tolka Turkish Airlines svar

pep

Medlem
Om jag tittar på reservation så står det till IST-GOT. Men på ebiljetten står det fortfarande till ARN.
Vad ska jag göra?
Jeg ville gøre så lidt som muligt. Såfremt du ikke betaler yderligere er det værste der kan ske at de sender dig til ARN. Ved gate kan du vise et printout til GOT - hvis de allerede har booket dig hertil kan de ikke pludselig nægte boarding fordi de pludselig kom i tanke om at du nok har betalt for lidt. Fejlen er på deres side.
 

Impendill

Medlem
Misstänker också att det var så de menade.
Har mailat dem i morse utan svar.

Frågan är varför det står till GOT i reservationen men inte på e biljetten ..
Riskerar jag att inte komma med planet?
 

Impendill

Medlem
Om jag väntar till 24 h innan avgång kan jag checka in online och printa boarding Card. Då borde jag ju kunna se vilken flight vi är inbokade på? För om det står att det är ARN flighten så får vi väl ta den i värsta fall?
 

Roger J

Medlem
Misstänker också att det var så de menade.
Har mailat dem i morse utan svar.

Frågan är varför det står till GOT i reservationen men inte på e biljetten ..
Riskerar jag att inte komma med planet?

Din biljett måste skrivas om innan du får gå ombord så att rutten stämmer med den du ska flyga. Jag skulle försöka lösa detta så fort som möjligt. E-biljetten gäller känns det som och jobbigt att bli skickad till biljettkontoret på Suvarnabhumi om flyget snart ska gå?
Dock låter det ju i deras mail som att de ber dig avvakta och att de ska försöka lösa det.
 

Impendill

Medlem
Hej igen!
Fick idag de nya biljetterna mailade till mig utan att behöva betala något mer!
Jag är grymt nöjd med hur Turkish skött detta trots knagglig engelska:)
 

Impendill

Medlem
Om jag tittar på ebiljetterna när jag loggar in på hemsidan så står den gamla rutten och flighterna kvar till ARN, men i biljetterna jag fick till mailen står det nya avgångar till GOT. Kan jag vara lugn?
 

flybob

Medlem
Jag tycker att du skall vara lugn. Du fick ju nya biljetter på mail så sent som imorse. Om inte dessa stämmer så ligger bördan på TK
 
Toppen