Senaste nytt

Svårt att ta ut pengar på bankomater i Japan med utländskt MasterCard?

011430121

Medlem
Var i Japan förra veckan, inga problem att betala med kort, i Tokyo så gick det att betala med Diners "överallt" till och med taxi tog Diners. De enda som inte tog kort var Hop On Hop Off bussarna. I Kyoto tog de flesta taxi inte kort.
 

m10

Medlem
Nu hoppas jag bara på att hitta ett hotell som är tattoovänlig:) det verkar att kunder med tatueringar inte är välkommna på de flesta hotell med pool.

Har någon gång sett badare med något våtdräktsliknande eller väldigt, väldigt tight/kroppsnära t-shirt i syfte att täcka tatueringar. Kan ju vara en idé.
 

Avgeek

Medlem
Kommer mitt SEB-kort (visa) funka på bankomaterna i Japan? Antar att det finns bankomater på Narita flygplats. Vet någon maxbelopp som kan tas ut per gång?
 

Dr. Miles

Expert
Kommer mitt SEB-kort (visa) funka på bankomaterna i Japan? Antar att det finns bankomater på Narita flygplats.
Som @Glenn E skrev, det går att ta ut kontanter på 7-Eleven:s bankomat och den finns även på Tokyo Narita flygplats.

Vet någon maxbelopp som kan tas ut per gång?
Maxbeloppet som en japansk bankomat tillåter att tas ut (mellan 500.000 - 1.000.000 JPY : ca 39.250 - 78.500 SEK) är ofta större än det beloppet som kortutgivaren i Sverige tillåter, därför är det bäst att du kollar med ditt kortutgivare.
 

joakgarp

Medlem
Aldrig haft några problem med mitt MC från Santander i Japan förutom antal gånger per dag när jag maxar beloppet. Brukar mest gå till 7-11. Fått för mig att de ger bäst ränta men känns mest säkrast så.

Gränsen är alltså på 8000kr per dag och kort? Förklarar varför jag inte lyckades ta ut mer än 50 000yen per dag...
 

Dr. Miles

Expert
Aldrig haft några problem med mitt MC från Santander i Japan förutom antal gånger per dag när jag maxar beloppet. Brukar mest gå till 7-11. Fått för mig att de ger bäst ränta men känns mest säkrast så.
Observera att tråden startades för 3 år sedan och då fanns det restriktion som gjorde att man inte kunde ta ut kontanter på japanska bankomater med MasterCard kreditkort/bankkort som utfärdats i Sverige.
 
Toppen