Svårt att ta ut pengar på bankomater i Japan med utländskt MasterCard?

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Glenn E, 18 Juli 2013.

1. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man får nog ta med lite kontanter till Japan.:confused:
    7bank.JPG mcjapan.JPG

2. jol

jol Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, det går alldeles utmärkt att ta ut kontanter med mastercard på de allra flesta bankomater i Japan. Gjorde det förra veckan dock inte Seven Bank, det finns många alternativ.
    Däremot hade jag problem att betala med MC på Yodobashi Camera i Akihabara, det skulle gå och jag testade med två olika. Troligen ett tillfälligt fel. Visa funkade fint.

1 person likes this.
  3. Som sagt det är MasterCard man får problem med. Visa kort som utfärdades utanför Japan fungerar fortfarande.

På 7-Eleven:
    logo_all.gif
    セブン銀行|ATMで使える海外発行カード

International ATM Service-JAPAN POST BANK

Screenshot20130718_2.png

Last edited: 18 Juli 2013
  4. Meddelande på MasterCard webbsida.

ATMに関するお知らせ Notification*| MasterCard®

1 person likes this.
  5. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  6. m10

m10 Medlem

Fungerade på Citibank på i Hiroo, Tokyo så sent som för en vecka sedan. Dock kryllar det inte direkt av Citibanks i stan. PDF med adresser och karta

7. jol

jol Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är Maestro-korten som generellt inte funkar.

Saxat från din post ovan: "MasterCard-branded cards, and Cirrus-branded cards are not affected by this temporary suspension of service. Cardholders can continue to be able to use these other MasterCard products at ATMs and merchants across Japan."

8. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska ju bara vara 4 timmar på KIX , Osaka utan att gå igenom passkontrollen och där finns vad jag kunde se bara en ATM från 7 bank.
    Jag brukar alltid ta ut kontanter med mitt GE moneybank mastecard men det verkar säkrast att ha lite kontanter med sig.

9. kristofergustafsson

kristofergustafsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack. Det var känslan jag fick efter att ha letat runt lite bland folks erfarenheter på nätet (vilket motsäger Dr. Miles information om att det är Master Card generellt som har problem).

Hittade lite fler länkar och tips Japanese 7-Eleven Stores block ATM withdrawals by Mastercard | Jose's Japan Tips
    Sen kan man ju fråga sig vilket år japanerna allmänt ska börja använda plastkort istället för högar av kontanter, men det kanske är att begära för mycket :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!