agehall
Medlem
Det borde inte vara några problem alls tycker jag.Hur brukar dem vara på och lösa sånt här?
Det borde inte vara några problem alls tycker jag.Hur brukar dem vara på och lösa sånt här?
Var i Polen för några dagar sedan och gjorde diverse korta Uber resor för mellan 10-20 PLN på några få kilometer på runt 10 min styck. Döm om min extrema förvåning om när en av resorna i efterhand visat sig "vara" 64 kilometer kors och tvärs över hela staden och varat i två timmar och fyrtio minuter och kostat 229 PLN. Priset från början var 10PLN. Har inlett kontakt med Uber nu. Hur brukar dem vara på och lösa sånt här?
Mycket nöjd med Ubers svar! Åtgärdat med återbetalningen samt "taken the appropriate steps with the driver"Var i Polen för några dagar sedan och gjorde diverse korta Uber resor för mellan 10-20 PLN på några få kilometer på runt 10 min styck. Döm om min extrema förvåning om när en av resorna i efterhand visat sig "vara" 64 kilometer kors och tvärs över hela staden och varat i två timmar och fyrtio minuter och kostat 229 PLN. Priset från början var 10PLN. Har inlett kontakt med Uber nu. Hur brukar dem vara på och lösa sånt här?
Igår lärde jag mig den hårda vägen att om förare inte gillar att man ger dem dålig feedback, exempelvis när de kör trafikfarligt med kassa bilar utan säkerhetsbälten så rapporterar de en för att inte använda munskydd.
Uber kräver absolut inga bevis för att detta har skett utan sanktionerar passageraren direkt.
Detta är dessutom rejält svårt att bestrida eftersom det är klurigt att komma i kontakt med en människa på Uber.
Så bara en heads up till er!
Men dom har inga krav på att man som passagerare måste ha munskydd. Jag åker med dom titt som tätt här i Sthlm.Igår lärde jag mig den hårda vägen att om förare inte gillar att man ger dem dålig feedback, exempelvis när de kör trafikfarligt med kassa bilar utan säkerhetsbälten så rapporterar de en för att inte använda munskydd.
Uber kräver absolut inga bevis för att detta har skett utan sanktionerar passageraren direkt.
Detta är dessutom rejält svårt att bestrida eftersom det är klurigt att komma i kontakt med en människa på Uber.
Så bara en heads up till er!
Liknade hände mig i Split. En Uberförare avbokade en accepterad körning efter 10 sekunder av anledningen att jag inte bar munskydd. Bilen var 5 min bort så omöjligt att han skulle kunnat se mig. Och jag var väldigt noga med munskyddet under alla resor. Ändå blev jag blockad från att boka en ny resa innan jag tagit en bild med munskydd på och laddat upp i appen. Galet.Igår lärde jag mig den hårda vägen att om förare inte gillar att man ger dem dålig feedback, exempelvis när de kör trafikfarligt med kassa bilar utan säkerhetsbälten så rapporterar de en för att inte använda munskydd.
Uber kräver absolut inga bevis för att detta har skett utan sanktionerar passageraren direkt.
Detta är dessutom rejält svårt att bestrida eftersom det är klurigt att komma i kontakt med en människa på Uber.
Så bara en heads up till er!
De har väl det kravet i princip i hela världen utanför Sverige? Vad jag förstått även på ställen där man nu tagit bort det allmänna kravet så finns det väl kvar hos Uber, åtminstone på en del.Men dom har inga krav på att man som passagerare måste ha munskydd. Jag åker med dom titt som tätt här i Sthlm.
Vad bestod denna sanktionen utav?
Ahh tänkte inte så långt som att han kanske var utrikes. Sorry.De har väl det kravet i princip i hela världen utanför Sverige? Vad jag förstått även på ställen där man nu tagit bort det allmänna kravet så finns det väl kvar hos Uber, åtminstone på en del.
Hur blev du sanktionerad? Avstängd?
Men dom har inga krav på att man som passagerare måste ha munskydd. Jag åker med dom titt som tätt här i Sthlm.
Vad bestod denna sanktionen utav?