Susan och David - de mest populära namnen bland frekventa resenärer

Diskussion i 'Övrigt' startad av Jacob, 19 December 2011.

1. Jacob

Jacob Medlem

Det är flygbolaget British Airways som gjort en studie och tittat på de populäraste namnen bland frekventa resenärer. 70.000 guldkortsresenärer hos British Airways var med i studien.

Det populäraste namnet bland kvinnorna var Susan följt av Sarah, Elizabeth, Karen, Maria, Caroline, Jane, Helen, Catherine och Alison.

David var populärast bland männen följt av John, Michael, Andrew, Paul, Peter, Mark, Richard, Robert och James.

David har vi ju ett antal av här i alla fall...

1 person likes this.
  2. Jag har hört att Jacob är ett vanligt namn bland First class passagerare. I alla fall i det forumet... ;)

4 personer gillar detta.
  3. heHe.. detta måste vara dagens värdelöst vetande ;)

4. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle förvåna mig mycket om det skiljer mellan British Airways guldkortsinnehavare och den vanliga "medel-Smith" i 40-årsåldern i Storbritannien... Ungefär som att SAS skulle undersöka att Eriksson tätt följt av Svensson och Johansson är populäraste SAS-namnen.

Last edited: 19 December 2011
  5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle även vara väldigt intressant att veta hur könsfördelningen ser ut hos frequent flyers. Jag har fått intrycket av att det för mestadels är en "guy thing".

6. Jag kan tänka mig att "Li" är det vanligaste efternamn på inrikes flyg i Kina. Typ 10 pers på en Airbus A320? :D

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!