Supersaver Travel

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Tobbeee, 16 September 2016.

1. Tobbeee

Tobbeee Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    får man eurobonuspoäng om man bokar flyg led SAS via exempelvis supersaver Travel?

2. mtlmr

mtlmr Medlem

Om bokningsklassen man får när man bokar ger poäng (normalfallet så), ja

3. Ja, så länge de flighterna är bokade i rätt bokningsklass och flygs av rätt flygbolag.

4. Tobbeee

Tobbeee Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för snabba svar.
    Tar det alltid 3 månader innan poängen ramlar in?

5. Nej, jag brukar att få poängen inom ett par dagar från flighten.
    Men jag brukar att boka biljetten direkt hos SAS. Det hänger helt enkelt på om ditt EuroBonus nummer är registrerat korrekt eller inte.

6. Tobbeee

Tobbeee Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok.
    Kan jag få poäng om jag lånar ut mitt nr till exempelvis min bror när han ska resa, jag är inte ens med på resan?
    Om jag bokar biljetter till mig och min fru, får jag då poäng för bådas biljetter lr bara min egen?

7. Nej, resenärens namn och registrerat namn på EuroBonus nummer måste vara samma. Annars får man inga poäng från flygningar.
    Om din bro råkar att heta exakt samma namn som ditt, det kanske går att tjäna poäng till ditt EuroBonus konto, ja.

8. Vi här brukar rekommendera att man bokar sitt flyg direkt med flygbolaget. Då slipper du en mellanhand om det blir nått strul.

Observera att Supersaver ingår i en koncern "Svenska Resegruppen AB" med flera liknande sajter, som svenska myndigheter inte är så förtjusta i: Svenska Resegruppen AB, 29 april 2016 - Konsumentverket

olo och Smuffe gillar detta.
  9. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Smuffe, Mr Basic, Dr. Miles och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!