Senaste nytt

Superjet Demo Flygplan befarats ha kraschat i Indonesien

MarcusC

Medlem
Troligen human error om nu Terrain awareness var avslagen?..Så kanske inte ska dra för stora slutsatser om Superjet ..men visst inte den bästa reklamen för flygplanet....
 

Singapore

Medlem
Tror inte att det var något fel på maskinen, snarare manskligt fel. Andra Sukhoi produkter är väl inget man har klagat på ;)

Hur lång tid tar det att framställa ett sådant här flygplan? 7-10 år från idé till verklighet? Oavsett om det var den mänskliga faktorn (troligtvis) eller den tekniska så har jag mage att säga att den här händelsen inte var något positivt PR, emellertid man bruka säga att all PR är positivt.
 
Hur lång tid tar det att framställa ett sådant här flygplan? 7-10 år från idé till verklighet?
Vanligtvis brukar det ta 10-15 år från scratch om pengar och resurser är tillgängliga. Just i detta fall var det 7-8 år. Flygplansförsäljning brukar sällan grundas på enbart PR, det brukar annorlunda faktorer ligga bakom beslut.

Förresten, en SU flygvärdinna som har twittrat ett sådär meddelande om denna kraschen har förlorat sitt jobb mindre än ett dygn ifrån twittrandet.
 

Kricka

Medlem
Ryssland är väl inte kännt för sin öppenhet så jag är inte förvånad om hon förkorat
jobbet efter twittrande.
 

agehall

Medlem
Hon ska nog vara glad att hon bara blev av med jobbet.

Det är ju riktigt illa om det är human error som ställt till med detta, dessutom genom något så trivialt som att inte ha slagit på ett system. Var det en rysk besättning som flög planet?
 

Traveller

Medlem
Är det någon som har flugit med denna typ av oss här??? I så fall, hur var känslan, kvaliteten och upplevelsen?
 

Singapore

Medlem
Vanligtvis brukar det ta 10-15 år från scratch om pengar och resurser är tillgängliga. Just i detta fall var det 7-8 år. Flygplansförsäljning brukar sällan grundas på enbart PR, det brukar annorlunda faktorer ligga bakom beslut.

Förresten, en SU flygvärdinna som har twittrat ett sådär meddelande om denna kraschen har förlorat sitt jobb mindre än ett dygn ifrån twittrandet.



Det jag menar är det här: "Några av dem som redan har visat intresse för den ryska planet kommer nu att ompröva sina planer på ett eventuellt köp och invänta resultatet av den undersökningen".
 
Toppen