Senaste nytt

Styrelsemiddag - 8 pers i Stockholm, tips sökes

Agö

Medlem
Kungarummet på Gondolen är fenomenalt för ett mellanstort-stort sällskap. Har haft flera byrå- och klientevent där.
 

ALU

Medlem
Vad tror du om ett besök nere på Lilla Essingen och Lux (Dag för Dag)? Fick precis nyhetsbrevet därifrån och den 4 juni har de Gotlandstema, menyn ser verkligen aptitlig ut.

Och jag kan bekräfta... Menyn var aptitlig.

20150604_182021.jpg


20150604_200232.jpg
 

d99mlu

Medlem
Nämen det där känner jag ju igen, vi är också precis hemkomna från farmers dinner :) väldigt trevligt och gott. Den där hönsbuljongen var nog lite av en favorit för egen del.
 

motu

Medlem
Smak ingen favorit. Gastrologik är grymt med lugn miljö (doc svårt med bord). Besökte nyöppnade Brasseriet (Operan) och det var riktigt prisvärt i en premiummiljö. Heltäckningsmatta gav en lugn ljudmiljö för samtal.
 

MegaFlyer

Medlem
Mycket bra har skrivits men Oaxen Slip tål att repeteras. Annars måste jag slå ett slag för en oväntad favorit: Smörgåstårteriet och deras avsmakningsmeny.

Annars finns Michelins Main Cities Europe i en mycket trevlig app.

Lycka till!
 

MegaFlyer

Medlem
Ok, har inte riktigt funnit mervärdet av GM Nordic Countries, då de flesta restaurangerna finns i Main Cities, där hela Europas storståder också finns. GM Nordic Countries finns i också i bokform - står i kassan på Kartbutiken, Mäster Samuelsgatan.
 

swadabe

Medlem
Jag har bokat oss (självklart följer jag med, fastän jag inte sitter i styrelsen...;) )på Smak nu, som backup. Någon här som varit där? Jag tycker det verkar som en rolig upplevelse.

Tog en sjurättersmeny med ett litet glas vin till varje rätt (tillräckligt för att bli lullig, helt klart). Jag var väldigt imponerad av ett par av rätterna, de andra var normala, bra men inte spektakulärt. Samma med vinerna. Gick på ca 1100/pers. Jag går gärna tillbaka till Smak, men inte mer än nån gång om året då prisvärdheten kändes i underkant. Det är ju kul att få in många rätter.

Polsk fransyska på AG är ett grymt tips om ni gillar kött.
 

Agö

Medlem
Ok, har inte riktigt funnit mervärdet av GM Nordic Countries, då de flesta restaurangerna finns i Main Cities, där hela Europas storståder också finns. GM Nordic Countries finns i också i bokform - står i kassan på Kartbutiken, Mäster Samuelsgatan.
Det är en enorm skillnad. Det är ju en guide för Norden med betydligt mer information än vad som ryms i Main Cities. Och det var ju som sagt anledningen till att man valde att göra en guide för Norden efter många års diskussioner. Tyvärr valde man endast att utöka med Århus och Malmö. Vill du bara ha namnet på Michelinkrogarna kan du ju lika gärna gå in på Michelins hemsida.
 

johhenrik

Medlem
Tog en sjurättersmeny med ett litet glas vin till varje rätt (tillräckligt för att bli lullig, helt klart). Jag var väldigt imponerad av ett par av rätterna, de andra var normala, bra men inte spektakulärt. Samma med vinerna. Gick på ca 1100/pers. Jag går gärna tillbaka till Smak, men inte mer än nån gång om året då prisvärdheten kändes i underkant. Det är ju kul att få in många rätter.

Polsk fransyska på AG är ett grymt tips om ni gillar kött.
Tackar! Ska på AG dagen därpå faktiskt med en kund, så då får jag spana in den. :)
 
Toppen