Senaste nytt

Styrelsemiddag - 8 pers i Stockholm, tips sökes

ALU

Medlem
Nja.. jag har tyvärr aldrig blivit särskilt imponerad av Smak. Men den är ju som bekant som baken... :)
 

Agö

Medlem
Vad tror du om ett besök nere på Lilla Essingen och Lux (Dag för Dag)? Fick precis nyhetsbrevet därifrån och den 4 juni har de Gotlandstema, menyn ser verkligen aptitlig ut.

upload_2015-5-29_9-51-26.png
 

ALU

Medlem
Bra där @Agö !

De där Farmers dinner (som de har ett par gånger per år) är verkliga höjdare! Otroligt hög kvalitet på mat och dryck (som vanligt) dessutom presentationer av leverantörerna och allmänt hög social faktor.

Bilden är tagen i höstas när det hängde en hjort mitt i lokalen, som styckades på plats av jägaren och sedan skars upp i fina bitar och serverades som carpaccio. Från krok till tallrik på 10 minuter.... Rätt häftigt!

Och ja, jag kommer vara där även den 4e juni... :)

Lux.jpg
 

sembl

Medlem
Vad tror du om ett besök nere på Lilla Essingen och Lux (Dag för Dag)? Fick precis nyhetsbrevet därifrån och den 4 juni har de Gotlandstema, menyn ser verkligen aptitlig ut.

Visa bifogad bild 36303

Attans att jag inte är hemma, bor ju granne bokstavligt och det har blivit min nya lokala "sunk restaurang" då de inte har sin stjärna kvar längre. Tycker faktist att det är bättre än någonsin på Lux. Samma service, och fantastisk varierande mat.
 

Magnus_K

Medlem
Om inte alla deltagare är svenska så skulle jag satsa på något skönt ställe med fin utsikt.
En outsider är Bockholmen om det är fint väder.
Vill man ha ngt närmare stan så har Villa Godthem ryckt upp sig och har en trevlig utomhus bar också.
 

sembl

Medlem
Och man kan ta en båt dit tex hyra Rib eller liknande för resan om man inte vill ta taxi eller egen bil.
 
Toppen