Senaste nytt

"Stulen" reserapport av JohnnyJet

NotRyan

Medlem
Det är absolut inget fel med SAS produkt till US. Men man får fråga sig om den är värd kostnaden om man jämför med BA, LH och andra

Jag tycker nog den är nog så prisvärd gentemot Lufthansa i varje fall, ungefär samma flygpris, sen tillkommer det sköna avgifter (skatter) när man flyger via Tyskland. SAS vinner klart mot Lufthansa här.

Dock ska jag ändå försöka åka Lufthansa över pölen här framöver, om jag får en biljett i D via Frankfurt, om jag bara får Z så blir det SAS då den inte går att uppgradera, har nog blivit lite BC.se - skadad :)

Mvh
/NotRyan
 

Alf

Medlem
Jag tycker ibland att SAS får lite väl mycket stryk på detta forum, jag själv inberäknad. I de flesta fall är det bra besättning på långlinjerna och maten är hyfsad i C. Lite mer finess på upplägg och att slippa få det i matlådor skulle göra underverk. Väljer helt klart SAS före det stroppiga och snorkiga LH. Det blir lätt att inte uppskatta det vi själv har i landet utan det är grönare på andra sidan.
 

Tjaeng

Medlem
Det är absolut inget fel med SAS produkt till US. Men man får fråga sig om den är värd kostnaden om man jämför med BA, LH och andra

Sällanresenärer gillar direktflyg, och så gott som alla bolag har hutlösa standardpriser om de sitter på en hemmamarknad med hygglig O&D-trafik. ANA och JAL från Japan till vartsomhelstutanförasien torde vara skräckexemplet.
 
Toppen