Senaste nytt

Strunta i att dyka upp på icke avbokningsbar fare

Impendill

Medlem
Hej,

Jag har bokat lite hotell i sommar och använt mig av s.k "giftcard" som jag fått av Amex vid en tidigare vistelse som inte var till belåtenhet. Korten är två prepaid Amex med 50 USD respektive 25 USD.

När jag skulle boka över telefon i ett annat ärende passade jag på att fråga vad som gäller med dessa giftcards. Tjejen svarade då att jag enbart kan boka rum online som tillåter avbokning om jag vill använda mig av korten online.

Den raten är ganska dyr jämfört med deras nuvarande "rea" de har på mitt resmål.
Nyfiken som jag är så provade jag att boka en vistelse och ange kortuppgifterna på giftcardet till en icke avbokningsbar rate och det verkade gå igenom precis som vanligt.

Jag fick min bokningsbekräftelse och hotellet har bekräftat att allt ser bra ut. Betalning gör jag ju på plats på hotellet när jag checkar ut och då får jag väl skjuta till resten som inte täcks av de 50 dollar jag har på kortet (si så där än 2000 dollar till:) ) ?

En fråga som då dök upp är; kan jag reservera bokningen med mitt giftcard och strunta i att dyka upp. I värsta fall så förlorar jag väl bara värdet på presentkortet? Eller kan de kräva mig i efterhand på hela beloppet?
 

RonnieK

Medlem
Tror du måste kolla upp exakt rate details för din bokning. Brukar vara ganska specifikt specifierat vad som gäller vid en no-show, oavsett betalningsmedel. Exempelvis kan en ren poängbokning kosta en full natt (den första) i cash.
 
Toppen