Strul med British Airways multicityverktyg

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av TheEagle, 3 Januari 2016.

1. TheEagle

TheEagle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Försöker boka en en biljett med British Airways på deras hemsida från Europa till Karibien. Har hittat en biljett utan problem på ITA Matrix. När jag väljer den enkla bokningen på British Airways:s hemsida hittar den ett antal rutter med olika förslag där både British Airways och American Airlines flyg ingår. Men just den rutten jag vill åka finns inte med. Antagligen kan jag boka biljetten på American Airlines:s sida misstänker jag. Det finns dock ett problem. Funderar på att försöka uppgradera transatlantic flighterna med avios från business till first och då måste bokningen vara gjord på British Airways:s hemsida.
    Väljer jag multicity alternativet på British Airways:s hemsida får jag upp samtliga flighter. Dock bara med British Airways-prefix. Varför får jag inte upp några American Airlines alternativ här som jag får på den enkla bokningen?
    Har faktiskt också hittat flighter med British Airways tillgång i aktuell boxningsklass. Men multicityverktygen kräver då 120 minuter i bytestid på alla flygplatser även om flygplatsens krav är mindre. Detta gör att det strular ytterligare. Har någon tips hur man kommer runt detta?

2. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ring British Airways och boka. Deras multi city är värdelös.

Kom ihåg att boka eventuella inrikes ben under American Airlines kod för max TP.

Stefan62, MarSecLtd och agehall gillar detta.
  3. TheEagle

TheEagle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var det jag hoppades jag skulle slippa. Tycker alltid det blir strul när man gör det.

4. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har bra erfarenhet av både Bremen och Gold line UK. Brukar inte ha några större problem om man kollat tillgänglighet och priser i förväg.

Felet med 120 min är en känd bugg men går inte att komma runt med annat än att boka via vanlig sökning (och då kommer ju i princip aldrig det man vill ha upp). Enklaste sättet är att boka via American Airlines.com med multi city, som är betydligt mindre buggig.

Men ska du ha det på British Airways-STOCK återstår bara att ringa.

MarSecLtd gillar detta.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är jätteenkelt. Ta fram flighterna du vill ha med ITA Matrix och läs upp i tur och ordning när du ringer in.

MarSecLtd gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!