Senaste nytt

Strejkvarsel mot Flybe/SAS, sympatiåtgärder av Svensk Pilotförening

Smuffe

Medlem
Only on BC diskuterar man poängjakt i samband med strejker :D

Varför ska man vara så bitter och negativ?
Nu när jag har sträckkollat dokuserien Stockholm Arlanda och sett alla hopplösa människor som snarare bör stanna hemma och jag slitigt mitt hår alla gånger som de varit borttappade och fått panik vid förseningar så är jag riktigt taggad och laddad inför imorgon.
Jag hoppas ju på att bli försenad, bumpad och lämnad på Kastrup så att jag missar Londonflighten från Oslo och en massa scenarion så länge jag hinner med 10:20 flighten från LHR till OSL men blir ofrivilligt nekad boarding där med.
I bästa fall går jag plus, får kompensation, hotell, mat, go-fika och kanske några extra förlåtpoäng. o_O:rolleyes::D

Självklart hoppas jag att alla andra som måste komma fram inte blir drabbade för mycket... Så länge jag blir sen och det inte är på första två sträckorna ARN-GOT och GOT-CPH.
 

Agö

Medlem
Blir intressant att se om detta löser sig innan torsdag då SPFs konfliktåtgärder och sympatiåtgärder kickar in. Då blir det ju ytterligare stök.
 
Ja du, de hade nästan en månad på sig innan men som vanligt ska man vara tjurskallig...

Det är helt otroligt att det gick så här långt på riktigt. Att SAS kickar ut JetTime för att få ner priserna. Tar in FlyBe som lovar att lösa det genom att starta ett nytt bemanningsföretag på studs. Bemanningsföretaget ansluter sig till SPF såklart för annars kan de inte få in svenska piloter.
MEN de skiter i kollektivavtalen....vem trodde att den fågeln skulle flyga särskilt länge under radarn?...
 

Ricci

Medlem
Hoppas att de löser det innan torsdag...
Åker torsdagkväll ARN-MMX....men säger inte nej om jag blir slingad till CPH istället.
Frågan är hur länge de danska facken är stilla ...innn de också går på sympatistrejk.
 
Toppen