Senaste nytt

Strejk till Jul

trekker

Medlem
Kreditkortet håller jag med om.

Funkar det inte att flyga CPH-ARN? Du har tre flighter till CPH per dag (540, 542, 1546), inte lika många som till LHR så klart men ändå hyfsat.

Sen upplever jag att jag oftast (80% av tiden kanske?) får seatblock i plus, men det är kanske pga EBG? Jag har också märkt på sistone att man verkar skjuta bak plus ganska långt. CPH-MAN förra veckan t.ex. var det 7 rader plus för 9 pax och i go fanns nästan inga tomma stolar. Någon form av knep för att försöka få fler att köpa plus kanske?
Mitt resemönster håller på och ändras och det blir mer europa och troligen usa också. Detta funkar inte alls med sas från Manchester, lufthansa vore nog enda alternativet men med 2-4-1 vouchrar med ba's amex så vinner ba. Jag önskar dock att ba började med seat block inrikes, idag hade jag 2 damer bredvid mig som hade behövt 2 säten vardera vilket resulterade i att 20% av mitt säte inte användes av mig....

I övrigt kanske vi skulle ta en bc träff i manchester om du också bor här?
 

Homer

Medlem
) men annars har jag många gånger sneglat åt KLM,


Svindyra Businessclassbiljetter inom Europa, säljer inte enkelbiljetter till rimliga priser
och om man tycker BAEC försämrats är det fortfarande flera divisioner bättre än Flying Blue.
Om inget av detta har betydelse är det inget dåligt flygbolag, bjuder ju fortfarande på mat och dryck i ekonomi.:)


Ska jag dessutom tro cabin crew jag pratat med så kommer nästa enhancement drabba CE med indragen champagne och mer restrektiv bar.
.

Den enda bekräftade ändringen är ju att de ska införa CE på inrikesflyg också.
 
Last edited:
Mitt resemönster håller på och ändras och det blir mer europa och troligen usa också. Detta funkar inte alls med sas från Manchester, lufthansa vore nog enda alternativet men med 2-4-1 vouchrar med ba's amex så vinner ba. Jag önskar dock att ba började med seat block inrikes, idag hade jag 2 damer bredvid mig som hade behövt 2 säten vardera vilket resulterade i att 20% av mitt säte inte användes av mig....

I övrigt kanske vi skulle ta en bc träff i manchester om du också bor här?
Nej det är klart att ska man till världen i övrigt är SAS inte optimalt, så då förstår jag att BA är bättre.

Jag är på, skicka pm innan du sätter datum bara så jag kan kolla att jag faktiskt kan (jobbar skift så det här med "helg" vet jag inte vad det är längre).

Svindyra Businessclassbiljetter inom Europa, säljer inte enkelbiljetter till rimliga priser
och om man tycker BAEC försämrats är det fortfarande flera divisioner bättre än Flying Blue.
Om inget av detta har betydelse är det inget dåligt flygbolag, bjuder ju fortfarande på mat och dryck i ekonomi.:)

Den enda bekräftade ändringen är ju att de ska införa CE på inrikesflyg också.

Ja jag ska erkänna att jag aldrig gjort så mycket research, men det jag har använt KLM (vilket kan räknas på ena handens fingrar) har jag vart nöjd med produkten. Jag har också fått rekommendationer ifrån två olika håll nu att KLM är värt att titta på (förvisso var en sådan ifrån någon som inte betalar biljetterna själv).

Antagligen för min del blir det så att jag blir kvar med SAS i några år till närj ag ännu reser mycket till Sverige, sen när mitt resande minskar (ie när min fästmö faktiskt flyttar hit) så kommer guldet ändå förfalla och då blir det att jaga bästa dealen för varje resa oavsett allians.
 

Homer

Medlem
Jag korrigerar min tidigare kommentar, förvissa är KLM svindyra men det ser ut som om Air France i Business
till Manchester oftast kostar 4800kr t/r eller ca 3000kr om man väljer Flybe som inte har J mellan CDG-MAN.
 
Toppen