Senaste nytt

[Strejk avblåst] Pilotstrejk på SAS 10-14 juni

Jag hade en dagstur ARN-GOT-ARN den 14e som blev inställd där jag istället fick ta bil, finns det någon ersättning man kan få för detta? Pengarna för biljetten fick jag tillbaka av SAS men vill inte missa något.
 

rob74

Medlem
Se där! Nu hörde de av sig från Customer Care, efter ett mail till EBD-supporten.
De kunde inte öppna min bifogade pdf. Andra gången det händer hos dem. Jag har scannat på jobbet till vanlig pdf och dessa kan de tydligen inte öppna. Så nu tog jag skärmdumpar i png-format istället och hoppas på att det går bättre.
 
Fick svar på mitt ärende som jag loggade 22 Juni. Ok väntetid och bra hantering tycker jag. Skickade in kvittona och det var inget snack om kostnaderna:

Tack för att du kontaktar SAS.

Först och främst vill jag be så mycket om ursäkt för att du har drabbats av pilotstrejken. Vi förstår oron och de negativa konsekvenser som den här pilotstrejken har inneburit för dig. Det är frustrerande när en planerad resa avbryts på det här sättet, men vi finns här för att hjälpa dig.

Vi ersätter dig naturligtvis för rimliga kostnader för mat, förfriskningar, telefonsamtal, hotell om förseningen innebar en övernattning och för transport mellan hotellet och flygplatsen.

Sammanfattningsvis kommer vi att överföra nedan belopp till ditt bankkonto:

Hotell : 1575 NOK

Middag : 986 NOK

Totalt : 2592 SEK

Jag inser att detta förmodligen inte kommer att kompensera för din frustration och besvikelse . Men jag hoppas att det på något sätt visar SAS vilja att kompensera dig för de negativa konsekvenserna pilotstrejken innebar för dig.

Inget är viktigare för oss än att du ska återfå ditt förtroende för SAS och att vi får möjligheten att återigen välkomna dig ombord på en SAS-flygning. Tack för ditt tålamod och din förståelse.

Bästa hälsningar,

WE ARE TRAVELERS

SAS Customer Care
 

Canadien

Medlem
Vet ni om det går att få ut något alls om man som jag avbokade resan dagen innan de ställde in, och bokade om med annat bolag till en dubbelt så dyr biljett (köpte sista platsen i LH C ut från ARN till FRA på strejkmåndagen)
 

rob74

Medlem
Då var det hela klart! SAS återbetalar alla mina utlägg. Skönt att ha det ur världen!
Idag fick jag svar från EBD-supporten att Customer Care hade hört av sig igår. Så CC hann visst före här.
 

FFlash

Medlem
Fick precis mail från customer care, de lägger 5000 poäng på kontot pga strejken. Jag hade diversa ombokningar, men pga EC261 inte gällde under strejken så klagade jag och fick nu alltså mail. Nöjd. Bra jobbat SAS. Som data point så var jag EBG då, om det nog påverkar behandlingen av ärendet. Nu är jag ner till EBS sen dess.
 
Fick precis mail från customer care, de lägger 5000 poäng på kontot pga strejken. Jag hade diversa ombokningar, men pga EC261 inte gällde under strejken så klagade jag och fick nu alltså mail. Nöjd. Bra jobbat SAS. Som data point så var jag EBG då, om det nog påverkar behandlingen av ärendet. Nu är jag ner till EBS sen dess.
Spontant tycker jag det är dålig kompensation, framförallt om det är strejken som är orsaken till att du bara är EBS nu. Jag hade nog krävt/bett om baspoäng enligt bokade flyg om det hade fått mig att kvarstå som EBG.
 

Tonton

Medlem
I eftermiddags så trillade mitt svar från SAS in! Lämnade in min claim 22 Juni.

Jag får 3000 poäng i kompensation samt 8600 SEK i ersättning för min två dagar försenade hemresa från London pga strejken.

Lite missnöjd med kompensation av poäng, eftersom jag verkligen tycker att personen i kundtjänst på SAS betedde sig riktigt dåligt, men det är inte värt att bråka över mera. Overall så är jag ändå nöjd med ersättningen!
 
Toppen