Strejk 9 september - vad göra?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av darthsidious, 8 September 2015.

1. darthsidious

darthsidious Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mitt flyg till Frankfurt 6:40 imorgon är inställt, mitt andra flyg till Vancouver 13:25 är dock inte inställt.

Den info jag fått är att mitt första flyg är inställt och ett telefonnummer jag kan ringa, efter 2h i kö bröts samtalet och det går inte att ringa dit nu.

Tror ni att det är lönt att åka till flygplatsen och besöka "Lufthansa/SAS ticket counter" när de öppnat 05:30 och hoppas att de kan omboka biljetten till SAS-flyget som går till Frankfurt eller möjligtvis en annan väg till Vancouver...?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, din bästa chans just nu är nog att ta dig till Arlanda tidigt som attan och försöka reda ut detta. Tyvärr är ju risken att det skiter sig ändå för att flighterna till FRA redan är fulla. Men som sagt, det bästa du kan göra är nog att ta dig till en biljettdisk och diskutera dina alternativ ASAP.

3. andersl

andersl Medlem

Mina svärföräldrar skulle åkt ARN-FRA-KUL-CGK idag, flighten från ARN skulle gå enligt plan 18.45, men flighten från FRA till KUL flyttades från 22.00 idag till 07.00 i morrn. Vid 20-tiden ställdes dock ARN-FRA in, och man skickade hem pax med budskapet "ring Lufthansa i morrn". Efter att ha meddelat att det inte finns någon som helst chans att komma iväg under onsdagen.

4. darthsidious

darthsidious Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ok, det låter inte så bra. Jag flyger dock från CPH, fast det förbättrar kanske inte läget allt för mycket.
    7:05 och 10:05 avgår SAS-flyg (CPH-FRA).
    På Sas.se är 10:05 slutsålt och 7:05 har biljetter för nästan 7000kr/st, det går att boka 9st, så det finns kanske chans att få en biljett till detta flyg?

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har ju inget att förlora på att testa...

6. SkyPriority

SkyPriority På semester

Så här ser det ut. Några alternativ har du. Åk ut och kräv att få komma med!
    Skärmavbild 2015-09-08 kl. 23.10.58.png

7. SkyPriority

SkyPriority På semester

Jag hade först satsat på Lufthansa LH2447 som avgår 06:20 till MUC och sen vidare till FRA... Om det inte går... SAS flyget som går 07:05 SK639... Om det inte går Air France via CDG... Känns inte som att du kan missa 3 chanser..

Du har även SK1637 som avgår 10:05.

Last edited: 8 September 2015
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade nog undvikit Lufthansa eftersom risken är stor att deras strejk ställer till det mer...

9. SkyPriority

SkyPriority På semester

Jo så kan det vara. Men dom bokar väl i första hand om inom sitt eget bohag?

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Troligen. :/

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!