Strömavbrott på Landvetter

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Johan Pfeifer, 25 Oktober 2012.

1. Johan Pfeifer

Johan Pfeifer Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
    Göteborg Landvetter Airport

Mindre förseningar i flygtrafiken
    Uppdaterad 2012-10-25 kl. 17:42
    På grund av ett större strömavbrott är det just nu mindre förseningar i flygtrafiken.

Vem är det som har snubblat på sladden?

2. Johan1

Johan1 Medlem

3. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter vid utg 13 på Landvetter just nu. Allt fungerar förvånansvärt bra trots strömavbrott. Har kunnat checka in väska och gå igen security.

4. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick gå igenom security på TMP under strömavbrott en gång då gick de igenom alla väskor manuellt och visitation på alla, gick ändå förvånansvärt smidigt.

5. Eli

Eli Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Landade med SK171 strax efter den utsatta tiden 21.20. Allting på GOT fungerade smidigt, men det saknades belysning, bagaget kom ut på vagnar. Faktiskt en rätt mysig upplevelse om än sjukt kallt inne på flygplatsen.

Bilder kommer om ett litet tag när jag har fått tag i lite stabilare uppkoppling.

6. Eli

Eli Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så här kommer lite bilder från GOT runt 21.30-22.00

Vy från 11F SK 171
    GOT 1.jpg
    Utanför gaten
    GOT 2.JPG
    Påväg ned mot bagagebandet
    GOT 3.JPG
    Inrikesterminalen
    GOT 4.jpg
    Bagageupplockning i mörker
    GOT 6.JPG
    Två Bilder från utrikeshallen:
    GOT 7.jpg
    GOT 9.jpg

Last edited: 25 Oktober 2012
    5 personer gillar detta.
  7. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant se bilderna, verkar ju funkat hyggligt bra på passagerarsida .Kan säga det inte funkade lika bra på fraktområdena, ingen ström, innebar ingen export/scanning/röntgen. Och inga datorer och telefoner. Strömmen tillbaka fullt ut vid 02 natten till Fredagen.

Last edited: 26 Oktober 2012
  8. Eli

Eli Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som jag förstod det så var det ett extremt läge som uppstod. Normalt så skall inte det som hände kunna hända, men pågrund av en översyn av reservsystemet i elnätet som ägde rum igår kunde detta som normalt bara skulle varit "ett klick i systemet" inträffa. Dock bra att de lyckade hålla iaf passageraredelen relativt öppen, dock trist med frakten.

1 person likes this.
  9. Men så har de ju ett synnerligen icke redundant system på Landvetter flygplats. Nu är jag personligen jävig i mitt uttalande men jag offererade ett miljögodkänt redundant strömförsörjningssyten till dem i slutet på 90 talet i samband med en upphandling av uppvärmning men anbudet godkändes inte eftersom jag inte kunde uppvisa en komplett referenssite.. Alla olika delar fanns dock att se, men inte alla på samma plats.
    Röteborgsanda i den upphandlingen som sedermera resulterade i högre pris/kWh än mitt anbud. Lika gott det då jag aldrig mer kommer att driva ett företag från Sverige.

10. Men så har de ju ett synnerligen icke redundant system på Landvetter flygplats. Nu är jag personligen jävig i mitt uttalande men jag offererade ett miljögodkänt redundant strömförsörjningssyten till dem i slutet på 90 talet i samband med en upphandling av uppvärmning men anbudet godkändes inte eftersom jag inte kunde uppvisa en komplett referenssite.. Alla olika delar fanns dock att se, men inte alla på samma plats.
    Röteborgsanda i den upphandlingen som sedermera resulterade i högre pris/kWh än mitt anbud. Lika gott det då jag aldrig mer kommer att driva ett företag från Sverige.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!