Strålande Customer Service

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Concorde, 28 Mars 2014.

  1. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Vi råkade ut för ett missöde med vårt bagage för några veckor sedan när vi flög ARN-LCY-JFK-LHR-ARN.
    Under Shannon Shuffle blev vi informerade om att väskorna inte kom med BA1 från LCY, men att dom skulle skickas på nästa plan. På JFK T7 fick vi bästa NYC bemötandet som bestämt hävdade att väskorna fanns på planet (suck). Efter en del tjat gick agenten med på att gå in till Baggage Reclaim och kolla bandet, för att komma tillbaka förvånad över att så inte var fallet... en "System Update" visade sedan att väskorna skulle anlända Terminal 8 om 30 minuter på en Finnair flight. Skumt först, men alldeles logiskt vid eftertanke....

    Väskorna kom alltså inte med från ARN, varav någon smart själ konstaterade bättre att skicka på Finnair via HEL som anländer nästan samtidigt, istället för risken att det blir mer pannkaka på LHR.

    Men, något ville sig inte på JFK och våra väskor satt fast 36! timmar på JFK innan dom skickades till vårt hotell. Med tanke på att vi hade middag ett par timmar efter ankomst till hotellet, samt fredagen och lördagen var det lite stressigt minst sagt. Inget att ha på sig, och gud förbjud en mode medveten kvinna att behöva panik shoppa kläder i en stad som NYC med oändligt utbud. Alternativet; gå ut i samma kläder man haft på sig sedan 06.30...

    Vi shoppade loss dagen efter ankomst (det var ju givet en del av syftet med resan) och undersökta vilka försäkringar (eller British Airways) som gav bäst ersättning. British Airways täcker mest, upp till ca 1000GBP. Inga problem att spräcka detta med en promenad uppför Madison, dock en bra start.

    I måndags skickades rapporten samt kvitton in till British Airways via online verktyget. Upp till 28 dagar tar det innan respons. Idag, fyra dagar senare får man ett svar med ursäkter osv och där dom ber om konto för att kunna ersätta oss för kostnaderna. :eek::confused:

    There is hope.
     
    4 personer gillar detta.
  2. Mr.Smith

    Mr.Smith Medlem

    Låter inte som någonting extra, utan bara mer hur det ska vara?
     
    1 person likes this.
  3. Storsteffe

    Storsteffe Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Du har du annan erfarenhet av flygbolag än jag...
     
    2 personer gillar detta.
  4. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Lite så ja, brukar ta lång tid och extra påtryckningar innan något händer.
    Måhända att det var BA1 samt Status Pax som råkat illa ut varav dom lade prio på ärendet? Hur som, bra recovery och allt är förlåtet.
     
    1 person likes this.
  5. Mr.Smith

    Mr.Smith Medlem

    Ja det må du har rätt i. Alla gånger man bråkat med deras kundtjänst som nästan slutat i tårar ;)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×