Sträckor med reguljär helikoptertrafik?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Morgan, 15 Januari 2014.

1. Morgan

Morgan Medlem

Hej,

Vilka sträckor finns det egentligen som har reguljär helikoptertrafik, d.v.s. där det finns en tidtabell och man kan boka bara en plats. Kom att tänka på det när jag såg den här tråden: http://www.businessclass.se/forum/flygplatser/15581-transfer-mellan-dubai-abu-dhabi-2.html (Abu Dhabi-Dubai verkar dock inte ha reguljär helikoptertrafik)

De jag känner till, finns det fler? Någon som testat någon av dem? Själv ångrar jag bittert att jag var för snål för JFK-Manhattan som flögs reguljärt fram till för några år sedan.

Helsingfors-Tallinn
    http://www.businessclass.se/forum/a...er-i-reguljaertrafik-helsingfors-tallinn.html

Hong Kong - Macao och Macao - Shenzhen Airport
    Sky Shuttle Helicopters Daily Flights between HK - Macau & Macau - Shenzhen

Monaco - Nice flygplats
    Regular flghts : Monaco / Nice

Vancouver - Victoria
    HELIJET - Fares

Malaga-Ceuta
    Verkar nedlagd

Last edited: 15 Januari 2014
  2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nikkaluokta - Kebnekaise har reguljär trafik under sommarmånaderna. Boka en plats och få tio minuters flygning i ett av världens vackraste områden.

Även Ritsem - Staluluokta - Kvikkjokk har reguljär trafik under sommaren.

1 person likes this.
  3. Aurora

Aurora Medlem

Hva koster en slik flyvning? :)

4. Thornado

Thornado Medlem

2 personer gillar detta.
  5. Caru

Caru Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög med sundance helicopters från Las Vegas till Grand Canyon tidigare i år. Går också att boka direkt från deras hemsida med massa avgångar dagligen.

6. Tråkigt att EWR och JFK till Manhattan försvann. Vissa bolag som t.ex. Continental och Delta ingick detta ibland i affärsklass. Bolaget som sköte detta gick konkurs fem veckor innan min resa EWR-TSB vid solnedgången :(

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man kan ju fortfarande göra helikopter-transfer JFK-manhattan, men då kostar det visst $1000/person och det krävs minst två passagerare... Inte direkt prisvärt imho.

8. shikakui

shikakui Medlem

3 personer gillar detta.
  9. Christian R

Christian R DYKWIA

Det er jo nogle helt vantvittige priser!!!
    HeliFares.png
    Endnu en god grund til et genbesøg på Færøerne :)

10. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Statssubventionerade rutter!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!