Senaste nytt

Sträckor med reguljär helikoptertrafik?

Morgan

Medlem
Hej,

Vilka sträckor finns det egentligen som har reguljär helikoptertrafik, d.v.s. där det finns en tidtabell och man kan boka bara en plats. Kom att tänka på det när jag såg den här tråden: http://www.businessclass.se/forum/flygplatser/15581-transfer-mellan-dubai-abu-dhabi-2.html (Abu Dhabi-Dubai verkar dock inte ha reguljär helikoptertrafik)

De jag känner till, finns det fler? Någon som testat någon av dem? Själv ångrar jag bittert att jag var för snål för JFK-Manhattan som flögs reguljärt fram till för några år sedan.

Helsingfors-Tallinn
http://www.businessclass.se/forum/a...er-i-reguljaertrafik-helsingfors-tallinn.html

Hong Kong - Macao och Macao - Shenzhen Airport
Sky Shuttle Helicopters Daily Flights between HK - Macau & Macau - Shenzhen

Monaco - Nice flygplats
Regular flghts : Monaco / Nice

Vancouver - Victoria
HELIJET - Fares

Malaga-Ceuta
Verkar nedlagd
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Nikkaluokta - Kebnekaise har reguljär trafik under sommarmånaderna. Boka en plats och få tio minuters flygning i ett av världens vackraste områden.

Även Ritsem - Staluluokta - Kvikkjokk har reguljär trafik under sommaren.
 
A

Aurora

Guest
Nikkaluokta - Kebnekaise har reguljär trafik under sommarmånaderna. Boka en plats och få tio minuters flygning i ett av världens vackraste områden.

Även Ritsem - Staluluokta - Kvikkjokk har reguljär trafik under sommaren.

Hva koster en slik flyvning? :)
 

Caru

Medlem
Flög med sundance helicopters från Las Vegas till Grand Canyon tidigare i år. Går också att boka direkt från deras hemsida med massa avgångar dagligen.
 

Senator

Moderator
Tråkigt att EWR och JFK till Manhattan försvann. Vissa bolag som t.ex. Continental och Delta ingick detta ibland i affärsklass. Bolaget som sköte detta gick konkurs fem veckor innan min resa EWR-TSB vid solnedgången :(
 

agehall

Medlem
Man kan ju fortfarande göra helikopter-transfer JFK-manhattan, men då kostar det visst $1000/person och det krävs minst två passagerare... Inte direkt prisvärt imho.
 
Väldigt många flygningar på Färöarna sker med Helikopter.
Fran Vagar till fascinerande ön Mykines tex
Det bor bara 8 personer på ön och ön är mycket vacker!
Den sträckan kostar bara 145 DKK enkel (!)
Timetable - Atlantic Airways
Locations - Atlantic Airways

Det er jo nogle helt vantvittige priser!!!
HeliFares.png
Endnu en god grund til et genbesøg på Færøerne :)
 
Toppen