Senaste nytt

Sträckan flygs av FlyBe, vad gäller?

DHXSTHLM

Medlem
Hej,

Bokade en kort weekend resa precis privat till Riga i December, sträckan marknadsförs av SAS (på travellink's hemsida) men ser att sträckan flygs av Flybe. Dock är flighten SKxxxx.

Vad gäller då? Har man rätt till fasttrack och lounge ex? Gäller även Diamond fördelarna på planet?

Tack!
 

pljung

Medlem
Var till Riga för drygt en månad sen, och flög med FlyBe (bokat på SAS.se).
Fasttrack och lounge samt poäng på Eurobonus som vanligt (är EBG).
 

sk-sthlm

Medlem
Riga (och Tallinn och Vilnius också för den delen) trafikeras av FlyBe/Jettime/Cimber etc. men enligt SAS' koncept, så det är som en vanlig flygning. Det är med de mindre planen som SAS inte längre har kvar i sin egen flotta. Märks knappast annars, och man har alla fördelar, kabinen är delad i Plus/Go etc.
 
Riga (och Tallinn och Vilnius också för den delen) trafikeras av FlyBe/Jettime/Cimber etc. men enligt SAS' koncept, så det är som en vanlig flygning. Det är med de mindre planen som SAS inte längre har kvar i sin egen flotta. Märks knappast annars, och man har alla fördelar, kabinen är delad i Plus/Go etc.
Har åkt en del med dessa under året och håller med om att det är precis som SAS egna flygningar. Servicen minst lika bra och ofta bättre, förutom att de då envisas med att tilltala mig med "herrn" ;-)
 
Har bott på både Radisson Latvija och Daugava under hösten, båda håller riktigt bra standard trots DDR-aktigt yttre, uppgraderad samtliga gånger som CCG.

Håller annars med om loungen, riktigt trist men har i alla fall varm mat och kall öl (samt Rigabalsam...).
 
Jag håller inte med om att loungen är dålig. Jag har förvisso bara besökt den om morgonen så det är möjligt att utbudet under resten av dagen är sämre, men frukosten var riktigt bra (varma pannkakor, goda croissanter, vill minnas att det serverades något mer varmt typ äggröra eller hash browns och massa annat). När jag hör dålig lounge då tänker jag Aviator/Aspire i Köpenhamn, men den här loungen är åtminstone ett, kanske två, snäpp bättre tycker jag.
 
Toppen