Sträckan flygs av FlyBe, vad gäller?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av DHXSTHLM, 5 Oktober 2016.

1. DHXSTHLM

DHXSTHLM Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Bokade en kort weekend resa precis privat till Riga i December, sträckan marknadsförs av SAS (på travellink's hemsida) men ser att sträckan flygs av Flybe. Dock är flighten SKxxxx.

Vad gäller då? Har man rätt till fasttrack och lounge ex? Gäller även Diamond fördelarna på planet?

Tack!

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja.

DHXSTHLM gillar detta.
  3. pljung

pljung Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var till Riga för drygt en månad sen, och flög med FlyBe (bokat på SAS.se).
    Fasttrack och lounge samt poäng på Eurobonus som vanligt (är EBG).

DHXSTHLM gillar detta.
  4. sk-sthlm

sk-sthlm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Riga (och Tallinn och Vilnius också för den delen) trafikeras av FlyBe/Jettime/Cimber etc. men enligt SAS' koncept, så det är som en vanlig flygning. Det är med de mindre planen som SAS inte längre har kvar i sin egen flotta. Märks knappast annars, och man har alla fördelar, kabinen är delad i Plus/Go etc.

DHXSTHLM gillar detta.
  5. Lounge Lizard

Lounge Lizard Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har åkt en del med dessa under året och håller med om att det är precis som SAS egna flygningar. Servicen minst lika bra och ofta bättre, förutom att de då envisas med att tilltala mig med "herrn" ;-)

DHXSTHLM gillar detta.
  6. DHXSTHLM

DHXSTHLM Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @sk-sthlm @Lounge Lizard @Jonas C @pljung

Tack o det låter nästan som att det är bättre än att åka SAS?! ;)

Ser fram emot Riga och om ni har bra tips på hotell och restauranger, dela gärna med er! Hur är loungen i Riga?

7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dålig.

Bodde på Radisson Blu Latvja. Trevligt hotell, fick upgrade till ett superior room i tower delen med frukost och spa inkluderat. Bra frukostbuffé med bemannad omelettestation och meny att beställa från.

8. Lounge Lizard

Lounge Lizard Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har bott på både Radisson Latvija och Daugava under hösten, båda håller riktigt bra standard trots DDR-aktigt yttre, uppgraderad samtliga gånger som CCG.

Håller annars med om loungen, riktigt trist men har i alla fall varm mat och kall öl (samt Rigabalsam...).

9. ResenärenLars

ResenärenLars Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, men ärligt talat, jag kan inte heller riktigt utläsa av din avatar bild om det ska vara "herrn" eller "frun". För mig ser alla ödlor likadana ut. ;):p

DHXSTHLM och Lounge Lizard gillar detta.
  10. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller inte med om att loungen är dålig. Jag har förvisso bara besökt den om morgonen så det är möjligt att utbudet under resten av dagen är sämre, men frukosten var riktigt bra (varma pannkakor, goda croissanter, vill minnas att det serverades något mer varmt typ äggröra eller hash browns och massa annat). När jag hör dålig lounge då tänker jag Aviator/Aspire i Köpenhamn, men den här loungen är åtminstone ett, kanske två, snäpp bättre tycker jag.

DHXSTHLM gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!