Storlekskontroll av handbagage på Prag flygplats

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Dr. Miles, 2 April 2013.

1. Jag var i Prag nyligen och jag såg att de hade installerat en ny storlekskontroll av handbagage innan man går vidare mot säkerhetskontroll. Detta gäller oavsett vilket flygbolag du flyger med.

Man visar boardingkort och passet och skjuta ditt handbagage genom kontrollen.
    Om handbagaget inte går igenom profilen hänvisas man att checka in bagaget.

Prag flygplats 01.jpg

2 personer gillar detta.
  2. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra, men det finns ju olika regler om godkänd storlek? T ex så har SAS några centimeter mindre än den där "tolken".

3. twiggs

twiggs Medlem

Men detta är väl den absolut största som är godkänd enligt någon form av reglemente.

Massor med tummar upp!!! :D

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utmärkt. Men man får bara hoppas att detta inte kommer att leda till massvis med stök vid just den där kontrollen vilket i sin tur leder till längre köer för oss som följer reglerna, osv. Kan se framför mig rätt många som vill diskutera alt. börjar rota i bagaget.

5. nemme

nemme Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väldigt bra att de inför detta. Tyvärr så har jag märkt de gångerna jag flugit därifrån att de inte kollar så noga. Många personer som kommer med för stora väskor ändå.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!