Stora förseningar i tågtrafiken

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av agehall, 4 September 2013.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter just nu på ett X2k (i F, givetvis!) på väg hem från Allingsås. Något har tydligen hänt uppåt huddiksvall som gör att tågtrafiken norrut i princip står still. Vi hade tur och blev omroutade i halsberg, via örebro och västerås, så vi blir bara någon timme sena till Stockholm, men det känns sissodär, framförallt när man egentligen behöver jobba och internet ombord är så kasst att det är helt omöjligt.

Jag måste lära mig att sluta upp med dessa dumheter och åka bil eller flyg.

2 personer gillar detta.
  2. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så är det :) Nu finns ju SAS Plus inrikes oxå...

3. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var ju nåt strul nere i Flemingsberg också som bland annat har sänkt pendeltågen åt det hållet... lär säkert ge fina biverkningar åt alla håll med.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, nyss tyckte jag de skyllde på huddinge här också, men de sa huddiksvall först. Tror itne de riktigt vet var felet är.

Hsh har vi passerat bålsta nu och är snart på centralen. Ska bli skönt att komma hem efter en ca 16h arbetsdag.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men h-vetes j-vla sk-t SJ. Nu ligger vi bakom ett pendeltåg som gör att det tar ytterligare en kvart innan vi kommer till centralen.

Har jag sagt att jag hatar tåg..?

1 person likes this.
  6. In_Sweden

In_Sweden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men vilket bolag som flyger inrikes ger dig en seat pitch på 41"? Vilket är vad du har i 1a klass på SJ2000.

7. 3 personer gillar detta.
  8. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Oftast är det ju bananverkets fel. Det är sällan det är tågen som går sönder.

9. yopeyo

yopeyo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Testade också tåget idag, passerar just Huddinge med klockan tickande mot 4 timmars försening :(

10. yopeyo

yopeyo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det där med passera skulle jag inte ha skrivit för nu stannar vi igen på Huddinge station...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!