Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

palmen

Moderator
Hursomhelst kan vi konstatera att den där tabellen inte är korrekt någonstans, och bara förvirrar. Enligt den skulle man inte få komma in i SAS lounge i Köpenhamn på returresan ARN-CPH-ARN, vilket är felaktigt. Men om inbound betyder vid ankomst så stämmer den där, men isåfall inte på de övriga...
Men om vi läser den som att det är avresa och ankomst (outbound/inbound) så stämmer det. Du har access vid avresa i sas plus men inte vid ankomst inom Europa. Då stämmer ju även min argumentation för att man skulle ha access om man startar i Asien, dock så är det fel då man inte har access då.

Oavsett hur vi vrider och vänder på detta så är informationen felaktig.
 

Canadien

Medlem
Men om vi läser den som att det är avresa och ankomst (outbound/inbound) så stämmer det. Du har access vid avresa i sas plus men inte vid ankomst inom Europa.

Men vad gäller då vid resa i Business när ankomst är Scandinavia/Europe? Det finns ingen sådan rad
 

Funcadelic

Medlem
Hursomhelst kan vi konstatera att den där tabellen inte är korrekt någonstans, och bara förvirrar. Enligt den skulle man inte få komma in i SAS lounge i Köpenhamn på returresan ARN-CPH-ARN, vilket är felaktigt. Men om inbound betyder vid ankomst så stämmer den där, men isåfall inte på de övriga...

Enligt tolkningen jag gör av vad outbound/inbound menas (dvs se samtliga legs som enkelbiljetter):
Man kommer in i loungen på returresan i och med att på returresan är CPH din outbound station på leg CPH-ARN. Däremot är ARN din inbound station på returresan, så där har du inte access.
 

Funcadelic

Medlem
Säg att jag köper en enkel Narita - Köpenhamn i SAS Plus. Jag kan inte tolka tabellen på annat sätt då än att jag ska ha star alliance lounge access.
Står ju klart och tydligt att om min destination är Skandinavien/Europa så ska jag ha Star Alliance lounge access. Min destination är ju inte Asien i det fallet.

Jag håller inte med. Jag tolkar tabellen som att Narita är outbound station, och därför har du inte access. Däremot får du access i Köpenhamn, som är din inbound station

Edit: Och jag är medveten om att det står outbound flight och inte outbound station men det tror jag beror på slarv. Hela tabellen är slarv, förresten
 

Canadien

Medlem
Tittar nu på denna sidan och där är det tydligt att de med "inbound" menar ankomstlounge. Dock är det ju två stycken outbound på varje rad, och jag tolkar den sista som det som gäller outbound _från_ Asien/US

Visit our Lounges – enjoy WiFI, food and beverages | SAS

Capture1.PNG
 

Canadien

Medlem
Det är nog titeln "Destination" som spökar till det mest. Borde stå "To/From US/Asia" och "Within Europe" på den första. Då stämmer innehållet bättre.
 

KalleSus

Medlem
Det är nog titeln "Destination" som spökar till det mest. Borde stå "To/From US/Asia" och "Within Europe" på den första. Då stämmer innehållet bättre.
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg: SAS menar nog, med begreppet Destination, vad flyget ingår i för huvudgrupp (region).
Med "Destination; Scandinavia/Europe" menar SAS alla flighter som är intra-Europa. "Destination Asia and US" är alla SK9xx-flighter.

Några exempel:
Ska jag resa med plusbiljett på SK401 (Stockholm - Köpenhamn) så tittar jag på första raden och ser att jag har tillgång till SAS-lounge vid avresan från Stockholm (outbound) men inte vid ankomst i Köpenhamn (inbound).

Om jag reser med plusbiljett på SK 902 (New York - Köpenhamn) är det rad 2 som gäller och ger mig tillgång till SAS-lounge i New York (outbound) vid avresa och SAS-lounge i Köpenhamn vid ankomst (inbound).

Om jag reser med businessbiljett på SK902 gäller rad 3 och då får jag dessutom möjlighet att välja Star Alliancelounge i New York.

Samma sak gäller nästa tabell: "Destination" avser inte nödvändigtvis vart jag är på väg - utan vad min flight ingår i för regionindelning.

Vet inte om en tabell som denna skulle vara enklare och mer klar vad som faktiskt avses (med reservation för att jag petat in fel värden)
Visa bifogad bild 76734

Precis så!
 
Toppen