Senaste nytt

Stora förändringar i SAS loungeutbud och FastTrack

Så här såg det ut från Rom igår

upload_2017-7-20_14-49-10.png


Personalen lyckades ej scanna QR-koden, vet ej om det berodde på att computer says no och att det inte är fasttrack, min trasiga skärm eller hennes device. Hon ville iallafall att jag skulle tillbaks till check-in och be om ett utskrivet boardingkort, jag tyckte det var en rätt dålig ide och då gav hon med sig.
Summa summarum är jag inte klokare vad som gäller för fasttrack i Rom på Plus :confused::) (jag har ej EBG eller *AG)

Tog mig in i loungen (AviaLounge) med PP, måste säga att den var bedrövligt dålig i nästan alla avseenden. Sämre AC än utanför, slitet, ostädat, smutsigt porslin och smutsiga glas, osmakligt tilltugg...och troligen det äckligaste kaffet jag smakat :eek:. Gick ut rätt snart för att få mig drägligt kaffe och en bit mat. Lite lustigt också att precis utanför fanns det bekväma liggstolar uppställda, lugnare och skönare än i loungen...:rolleyes:
 

Canadien

Medlem
Star Gold ska ha Fasttrack men inte vanlig Plus om jag förstår SAS information korrekt. Att det står på ditt boardingkort bör vara fel.
 
jo, hade inte förväntat mig fasttrack efter att ha sett denna tråd tidigare. När det dock stod på boardingkortet tänkte jag att SAS kanske ändrat sig efter klagomål. Upplagt för dålig stämning om de inte fixar till boardingkorten isåfall..det är nog minimalt med SAS-resenärer som läser den info som är länkad i denna tråd men är nog säkert några som läser på boardingkort och sedan går i fasttrack. Walk of shame tillbaks om man blir nekad, ingen vidare kundupplevelse.
 

mha321

Medlem
Förvånansvärt nog klarade jag mig ända tills nu med att flyga från någon av de flygplatser där SAS sagt upp avtalet, trots ganska många Europaflygningar. Men det har onekligen gjort det lättare att välja t.ex. Austrian på sådana flygningar där det gått...

Fick nästan stoppa den trevliga lounge-agenten i Tallinn från att förklara precis hur det fungerade med att SAS sagt upp avtalen osv när jag bara frågade "är ni en av de som de sagt upp". Här hade de uppenbarligen inte tröttnat nog för att ha skyltar med det, men nog tusan är det en ordentlig nedvärdering av SAS-erbjudandet generellt..

Å andra sidan fick jag en op-up till Plus i en helt fullpackade CR9. Tveksamt om det är nog med plats för att utnyttja möjligheten att snacksa.
 

palmen

Moderator
Jag noterade i nyhetsbrevet tidigt i morse att man skriver:

Man undrar om det betyder att den är nästa i planen för nedläggning? :)
Njae, de har ju partners i lounge för massage och träning mm. Inte samma sak som en 3e parts lounge. Denna lounge kommer att drivas av sas om jag förstått det rätt.
 

mha321

Medlem
Njae, de har ju partners i lounge för massage och träning mm. Inte samma sak som en 3e parts lounge. Denna lounge kommer att drivas av sas om jag förstått det rätt.
De skriver ju explicit att den är partnerdriven. Det skulle I och för sig inte vara första gången sas skriver fel i sina nyhetsbrev.

Sedan bryr jag mig inte ett skvatt om vem som driver loungen så länge den finns kvar, ebg/ebd har tillgång, och den blir bättre snarare än sämre. (även om det finns andra saker jag skulle prioriterat mångdubbelt över spa och gym, men så länge det inte försämras med annat så...)
 
Om man följer länken och inte bara nöjer sig med att läsa själva mailet så tycker jag att det framgår tydligt att det är en SAS lounge men där man valt att samarbeta med partner när det gäller vissa specialfunktioner, som t ex ett gym. Jag förstår inte hur man kan välja att missförstå detta till att likställas med 3e parts lounger.

För övrigt tycker jag att den nya loungen verkar spännande. Tråkigt bara att jag typ aldrig är i Oslo. Om loungen hade hetat Etihad First Class Lounge så hade ingen tyckt det varit konstigt med spa, troligtvis hade man snarare förväntat sig att det ska finnas ett (vilket det gör).

Jag är faktiskt glad för SAS skull och tycker att det är positivt att de försöker satsa och tänka nytt. Om det sedan räcker för att skapa en blomstrande framtid det återstår att se. (Förlåt för lite OT, men jag är lite allergisk mot negativitet så jag ville gärna ha detta med. :) )
 
Toppen