Tror LH ångrar tidigare beslut med så pass bred flotta idag.
A380
A340-600
A340-400/A330
A319/320/321
B737-300/500
B747-400
B747-8i
Embraer ERJ-195/190
Avro RJ85 BAe146
Bombardier CRJ900/700
ATR72-500
Bombardier DH8-Q400
MD-11
Varje rad innebär en typ av certifiering för piloter, mekaniker, cc etc.
Känns som om dom skulle vinna mycket på att konsolidera sin flotta!
Är det inte så att:
A330-xxx/A340-xxx är en certifiering
A320 family är en certifiering
B737 Old GEN är en certifiering
Däremot blir det ny för A380 samt B747-8i i tillägg till B747-400
Sen ligger alla andra flygtyper i helt andra bolag, på samma sätt som BA CitiFlyer är ett separat bolag. Så jämför man med BA, blir det väl:
B777-xxx är en certifiering
A320 family är en certifiering
B737 Old GEN är en certifiering
B767-300 en certifiering
B747-400 en certifiering
Nästa år kommer väl A380, så där är en ny och året efter B787. Så ungefär samma sak i mailine bolagen.