Stora besparingar hos Lufthansa

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av kerran1980, 22 April 2012.

1. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tjena.
    Nu väntar stora besparingar hos Lufthansa.

First class avskaffas på flera ic rutter.
    Lufthansa ska börja med premium ekonomi på ic
    Germanwings tar över samtliga baser, FRA/MUC undantagna
    Regionalflyg flottan ska bli mer effektiv

Lufthansa pressas hårt av EK/Qatar Airways/EY på vissa asienlinjer. BKK linjen verkar gå dåligt.

Konkurrenz durch Billigflieger - Lufthansa kündigt harten Sparkurs an - Wirtschaft - sueddeutsche.de

http://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/0,1518,828858,00.html

Last edited: 22 April 2012
  2. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då måste väl detta betyda att Lufthansa inte kommer öppna upp för ARN-Berlin??

3. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Wow! Detta ställer saker i ett helt nytt ljus - PE på Lufthansa? I like!!! :)

Måste läsa mer om allt detta... är det en del av SCORE? Tror det är deras strategi för att tampas med bland annat LCC.

4. Jag fick mail i morse om att cermonin för Lufthansa 747-8i är inställd i morgon...fasiken jag som lagt om mitt schema för att kunna varit där :(
    Lite oklart varför den är inställd iofs.

5. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den stora frågan är egentligen om de kommer köra tre eller fyra klasser på dessa utvalda IC? Hoppas på det senare eftersom PVG definitivt kommer ha kvar F.

Tydligen är BKK en av destinationerna som har dålig lönsamhet - antagligen pga att många turistresebyråer köper billiga volymbiljetter?

6. Rustscheff

Rustscheff Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha. Först alla enhancements med värdelösa e-vouchers och sänkta poäng. Nu avskaffas F på många linjer. Och så skall man införa Premium economy. Det finns redan. Det kallas Lufthansa C....

3 personer gillar detta.
  7. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I sak håller ja med dig, men för att tala seriöst är det helt riktigt att införa PE. Många företag har ett stort no-no för C men. Är mer liberala när det gäller PE.

Att eVouchers är värdelösa håller jag inte med om. Riktigt bra värde från billigare ekonomibokningsklasser på Lufthansa/LX. Även D på Lufthansa samt Z på LX ger ett bra värde med eVouchers.

Last edited: 22 April 2012
  8. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    PE, eller WT+, på British Airways var just anledningen att jag gick från *A till OW. Jag att jag för tre, fyra år sedan tyckte det var synd att Lufthansa inte hade PE. Men det kan nog vara ett smart drag.

9. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr kommer detta göra att O awards på Lufthansa blir ännu svårare att komma över - vilket redan är lite svårt för oss som är SEN.

10. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Misstänker att de inte kommer bygga om kabinerna. Det betyder isf att många SEN/HON kommer få flyga C i F-Kabinen, eller?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!