Senaste nytt

Stora ändringar hos SAS vad gäller lounger och fast track

BusinessClass

Redaktör
SAS skriver så här i ett pressmeddelande: "Vi arbetar med att förbättra vår produkt för våra frekventa resenärer genom att investera i SAS-lounger och fast track vid våra huvudsakliga trafikala knutpunkter och på destinationer där antalet resande är som störst. För att kunna investera och expandera ser vi oss tvungna att avsluta en del kontrakt…
 
"Vi här på BusinessClass vet inte helt vad vi ska säga om ändringarna"

Ska jag tolka det som att ni är så rädda för och beroende av SAS numera att ni inte ens vågar kritisera dem när de så uppenbart skjuter sig själva i foten? Förändringen är givetvis skit för resenärerna och en ren kostnadsfråga för SAS. Att kalla det en 'förbättring' är att spotta sina kunder i ansiktet. Men jag antar att SAS anammat Trumpismens 'post truth' här :)
 

Benito

Ny medlem
Kommer att (om)boka familjens alla resor till vanliga biljetter kanske på Norwegian. Finns framgent ingen anledning att åka SAS plus.
Det blir knappast någon större nettobesparing för SAS, enbart irriterade kunder.

En ytterligare fråga är hur man kan ta bort dessa delar från redan bokade och betalda biljetter?
 

frodell

Medlem
"Vi här på BusinessClass vet inte helt vad vi ska säga om ändringarna"

Ska jag tolka det som att ni är så rädda för och beroende av SAS numera att ni inte ens vågar kritisera dem när de så uppenbart skjuter sig själva i foten? Förändringen är givetvis skit för resenärerna och en ren kostnadsfråga för SAS. Att kalla det en 'förbättring' är att spotta sina kunder i ansiktet. Men jag antar att SAS anammat Trumpismens 'post truth' här :)

Så är det nog tyvärr, samma som med att man inte fick annonsera om EBG osv.
 
Ha komiskt !
Vad är då anledningen för mig att resa SAS Plus om jag inte får lounge eller Fast Track? För att sitta längst fram och få en sallad värde 70kr?
Vilket skämt! Då kan jag lina gärna åka med Swiss framöver

Som jag uppfattar det har man fortfarande tillgång till t.ex Lufthansa Business Lounge om man reser FRA-CPH i Y. Det är bara på interkontinentala flygningar man inte har tillgång till lounge som PLUS. Dels står det ingen asterisk vid de europeiska loungerna som vid de i USA/Asien, dels varför skulle SK ha kontrakterat en lounge i FRA om ingen kan använda den?
 

Bo Wahlberg

Ny medlem
Jag tror tyvärr att vi måste acceptera att SAS är ett lågprisbolag utan en ambitiös företagsledning. Man kastar sig mellan åt vilket håll vindarna blåser och jag hade förmånen att åka SAS till Beijing i business. Trist. Man försöker hitta på olika klasser, talar om menyer och fördelar, men inget känns genomtänkt och till för kunden.
Nästa vind är nu utflaggning av personal, tror faktiskt inte man sänker kostnaden däremot ökar man alla problem i form av teknik, förseningar
och säkerhet.
SAS kommer aldrig mer att resa sig och bli ett flygbolag dit kunderna vallfärdar.
 
Jag tror tyvärr att vi måste acceptera att SAS är ett lågprisbolag utan en ambitiös företagsledning. Man kastar sig mellan åt vilket håll vindarna blåser och jag hade förmånen att åka SAS till Beijing i business. Trist. Man försöker hitta på olika klasser, talar om menyer och fördelar, men inget känns genomtänkt och till för kunden.
Nästa vind är nu utflaggning av personal, tror faktiskt inte man sänker kostnaden däremot ökar man alla problem i form av teknik, förseningar
och säkerhet.
SAS kommer aldrig mer att resa sig och bli ett flygbolag dit kunderna vallfärdar.
Jag tror tyvärr att du har rätt, jag har märkt att jag hellre tar ett stopp (extra) och åker med t.ex LH eller LX än att åka med SK.
 

Per Johansson

Ny medlem
Ena dagen säger de att de skall satsa stort på Spanien, fler rutter och destinationer, nästa dag stänger de ned förmånerna som är en självklarhet för andra bolag. Riktigt uselt SAS
 
"Utvide og forbedre produktet for SAS Plus/business og Eurobonusmedlemene" - og så fjerner de de få fordelene som det er å fly SAS Plus/Business?? Er det å forbedre et produkt? Dette blir latterlig og jeg dessverre slutten på å reise med SAS lenger - godt at de stedene jeg drar har andre alternativer for dette duger ikke. Takk og farvel SAS - nå kan dere selge selskapet deres til Norwegian.....
 
Toppen