Senaste nytt

Stor skillnad mellan hotellets bilder och verkligheten, vad är din erfarenhet?

Dr. Miles

Expert
Man får ofta se en helt annan bild än verkligheten på diverse hotells webbsidor alternativt hotellbokningssajter.
Det är liksom McDonald's Big Mac man får ser aldrig likadant ut som man ser på menyn.

Denna sida visar 10 olika sätt hotell använder för sina bilder.
10 Ways Hotels Use Promo Photos to Fake You Out | Reader's Digest

Vad är din erfarenhet av konflikt mellan hotellets bilder och verkligheten?
Posta gärna egentagna bilder och länka till bilder från hotellet/bokningssajter. (Vänligen posta inte bilder som du inte äger själv)

T ex de här bilderna ser inte ut för samma anläggning men hotellet måste ha anlitat en fotograf i nivå av Jonas C. ;)
Mandarin Oriental, Miami
http://livedoor.blogimg.jp/laba_q/imgs/8/5/8563b31e.jpg
 
D

Deleted member 4971

Guest
Tyckte det där var ganska milt, själv tycker jag nog alltid bilderna har motsvarat ungefär vad jag fått. Har nog aldrig fått något rum där jag känt att jag blivit blåst, tvärtom har det många gånger varit mycket finare/jag har blivit uppgraderad. Samtidigt är jag inte den där gnällspiken och accepterar att man får vad man betalar för.
 

vicce

Medlem
De bilder som hotellet själv visar upp brukar inte stämma så ofta enligt min mening, men de visar ju bara de bästa bilderna som oftast även är retuscherade.
 
D

Deleted member 4971

Guest
De bilder som hotellet själv visar upp brukar inte stämma så ofta enligt min mening, men de visar ju bara de bästa bilderna som oftast även är retuscherade.

Det är väl samma när du lägger ut en bild på dig själv på Facebook, du väljer väl en bra ;)
 

pferdgarten

Medlem
Haha. Dette er en nydelig tråd, og årsaken til at jeg ofte prøver å sjekke bilder fra reisende, og ikke hotellets egne sider. Som filmregissør vet jeg akkurat hvor lite som skal til for å sminke på virkeligheten.
 

NyfikenGrau

Medlem
En klassisk blåsning jag gick på en gång för länge sen var på ett sunkhotell vid Termini i Rom - gardinerna på bilderna såg hyggliga ut, mindre hyggliga när man såg dem på plats, men bäst av allt var att det bara var en vanlig betongvägg bakom dem, inget fönster! ;)

Har lärt mig att siffran på rumsytan ibland säger mer än bilderna om hur rummet ser ut...
 
Toppen