Senaste nytt

Stor skillnad British Airways B747 Club World vs American Airlines B777 Business?

Creades

Medlem
Kan inte annat än att hålla med. Åkte nu 12 segment med AA och BA under 10 dagar i enlighet med beskrivet i Tier Points Run-tråden.

Det är stor skillnad.

Förövrigt så blev flyget från LAS till JFK försenat så AA bokade om oss: till AA business... Tog oss 1,5 timme att fixa oss tillbaka till ett BA-flyg över Atlanten.

Sämre service har jag letat efter. Mycket yta hos AA. Tyvärr inget djup
 

Senator

Moderator
Jag kan möjligtvis tänka prova AA i C när dessa nya B777-300ER börjar flyga på LHR i 2013 eller 2014.

När det gäller BA, har inte jag provat CW på B777-xxx. Dock blir den UD på B747-400 i natt från JFK.
 

AABack2ARN

Medlem
Nu måste erkännas att jag oftast flyger AA First över Atlanten och den är bättre än både AA Business och BA Club World. Men det händer trots allt att jag hamnar i Business Class på AA.

Jag tycker personligen BA på en 747:a upper deck är bätrre än AA C på en 777:a. Men jag tycker faktiskt att maten (oftast) är bättre på AA än i BA (vad avser vin är nog BA stårt vassare), servicen är nästan alltid bättre på BA jämfört med AA och den hårda produkten är lite huggen som stucken.

Visst är sängarna på BA ok och jag irriterar mig på att man hasar ner på AA, men jag får i gengäld klaustrofobi på BA nedre däck (eller på 777:an) och tycker inte alls om att sitta och titta en annan person i ansiktet vilket ofta händer.

Servicen på AA är "jämn-medioker" med en hel del guldkorn, servicen på BA är oftast bra med vissa rötägg som inte alls visar något som helst intresse att serva kunderna. Personligen är jag nog mer amerikan än engelsman i mitt sätt att vara och lyckas ofta (men absolut inte alltid) connecta med personalen på AA och då blir resan ofta trevlig.
 

Concorde

Founding Member
Nu måste erkännas att jag oftast flyger AA First över Atlanten och den är bättre än både AA Business och BA Club World. Men det händer trots allt att jag hamnar i Business Class på AA.

Jag tycker personligen BA på en 747:a upper deck är bätrre än AA C på en 777:a. Men jag tycker faktiskt att maten (oftast) är bättre på AA än i BA (vad avser vin är nog BA stårt vassare), servicen är nästan alltid bättre på BA jämfört med AA och den hårda produkten är lite huggen som stucken.

Visst är sängarna på BA ok och jag irriterar mig på att man hasar ner på AA, men jag får i gengäld klaustrofobi på BA nedre däck (eller på 777:an) och tycker inte alls om att sitta och titta en annan person i ansiktet vilket ofta händer.

Servicen på AA är "jämn-medioker" med en hel del guldkorn, servicen på BA är oftast bra med vissa rötägg som inte alls visar något som helst intresse att serva kunderna. Personligen är jag nog mer amerikan än engelsman i mitt sätt att vara och lyckas ofta (men absolut inte alltid) connecta med personalen på AA och då blir resan ofta trevlig.

Upp med dividern asap ;) Problem solved.
 

Concorde

Founding Member
Kommer inte att hända. Har aldrig upplevt eller hört talas om detta och det skulle vara mycket märkligt. Kör upp dividern när planet har kommit en bit upp i luften. Man frågar inte, inget konstigt. Den finns där av en anledning.

Ibland kommer crew sänka ner den när dom skall servera dig något, men dom skicka upp den också som regel.
 

AABack2ARN

Medlem
Har faktiskt upplevt problem med dividern tre gånger tror jag. Den ena gången var det en flygrädd dam som med jämna mellanrum hissade ner dividern för att titta ut genom fönstret (inte för att jag vet vad hon såg). Vid ett annat tillfälle var en i personalen lite butter och hon insisterade på att ALLA behöll sina skärmar nere tills hon var klar med serveringen vilket hon klargjorde högt och tydligt. Det tog dessutom ganska lång tid. Det tredje tillfället var inför landning i London. Personalen började förbereda kabinen för landning innan vi knappt kommit in över Irland. Med 5+ varv över London innan landning var skärmarna nere i gott och väl en timme.

Men överlag håller jag med, det är inga problem med skärmarna. Dock känner jag mig lite instängd om jag hamnat i något av mittensätena på nedre våningen i en 747:a eller på en 777:a när skärmen hissas upp.
 
Toppen