Senaste nytt

Stor prisskillnad på biljetter i First Stockholm-South Pacific

Stefan62

Medlem
Kan du definiera vad "riktig F" är för nåt? Vilka andra kategorier finns?
Ful F
Skum F
Sunk F
Lagom F (känns svenskt)
Plast F
Metall F

:)

Haha...njae, med riktig F så menade jag nog mer de större internationella och "erkända" bolagen samt att det ska vara long-haul och då menar jag mer än 6 timmar, minst två huvudserveringar etc. Dvs inte BA till Moskva eller SQ mellan MUC och MAN och inte heller någon intra-nordamerikansk-domestic-first.

Jag tror Agehall förstod hur jag tänkte!
 

AABack2ARN

Medlem
Riktigt fantastiska priser med Emirates :) Har EK inte bränsletillägg? Har du dessutom tur får du äran att tjafsa med deras kundservice vid eventuella nedgraderingar på sträckan ARN-DXB-ARN eftersom kundunderlaget inte riktigt verkar finnas där...

En annan sak jag upplevt när jag (mest på skoj) sökt på F-priser och hittat något som är fantastiskt prisvärt är att man måste dubbelkolla att det verkligen är F. I flera fall har det varit utresa i F medan hemresan skett i C eller tvärtom vilket beror på att många plan faktiskt saknar F och då är bokningsmotorerna tillräckligt smarta att leta nedåt i kedjan. Tyvärr är det inte alltid helt trivialt att se detta innan man försökar boka en sittplats eller ser exakta bokningskoder.
 

MLE

Medlem
22040:- i First till Singapore med Emirates verkar grymt prisvärt. 16/4 - 21/4
Fick samma pris vid längre vistelser oxå.

13334 :- i business..
Var hittar du sådana priser, syftar du på enkel? Det jag kan få fram med Emirates i Business(T/R) är kring 19K, billigaste jag kunde hitta var 17K.
 
Last edited:
Vet att EK hade en 10% rabatt under 2-3 dagar i december då gick de att få en F biljett ARN-AKL för 36400SEK......

Dock som ni säger är ju 40K ett bra pris för en resa hela vägen ner till Auckland. Jag kan starkt rekommendera den om ni får lite tid över ;)
 

Jakob K

Medlem
EK statusmatchar väl ohämmat mot EBG och andra kort - så status kan man ha direkt vid ombordstigandet så vitt jag förstått.

Ett alternativ till är ju annars att leta extra billiga biljetter i F (bokningsklass A) med LH Group. Lockelsen med 300% intjäning till M&M samt LH Groups markservice för F ska ju inte underskattas :)
 
Toppen