Stor Airbus widebody order från Air Asia inom kort?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av kerran1980, 16 December 2013.

1. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  2. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är tveksam om LCC på long haul ex-Europa fungerar. Om jag inte minns fel föll varken Paris eller London väl ut förra gången?
    Och även om det säkert går att locka resenärer med riktigt låga lockpriser ligger inte allt för sällan "riktiga" bolag så värst mycket högre i pris.

Kanske går att ta andelar på den frakt som fördas samtidigt i planen?

3. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Air Asia verkar övertygade om att "felet" förra gången var att man använde A340-300 på LCC linjerna till London och Paris.
    Bolaget har ju numer 25 Airbus A330 på beställning...så jag antar att man gjort någon form av analys.
    Air Asia kör ju LCC med A330 till bla Sydney...och det verkar fungera.

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror snarare att planen kommer att användas på längre linjer inom Asien, t.ex KUL-NRT.

5. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det verkligen så pass mycket dyrare med A340-300 att det skulle kunna vara orsaken till att det inte bar sig att flyga på Paris och London? Visst... Dubbelt så många motorer, dyrare service och dyrare flygbränsle på varje tur... Men ändå.... Är inte marginalerna större än så?

6. Är inte problemet att destinationen är KUL istället för SIN? :)

7. adhoc76

adhoc76 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är det för fel på KUL, mer än att Changi är en avsevärt trevligare flygplats än KLIA? :)

8. xvikmic

xvikmic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    KUL är underskattat!

9. och hotellet är mycket billigare än i Singapore. :)

10. Jag har mest noterat att flighter till SIN har betydligt högre priser och beläggning än många andra destinationer i Sydostasien, jämför t ex priserna från Europa till BKK, KUL, SIN, SGN och CGK.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!