Senaste nytt

Stopp i tågtrafiken till Östersund - vad gör jag?

Jaws

Medlem
Vi har ju en snabb bil utanför men det är 180 mil t/r och rörliga milkostnaden är typ 100kr/mil lågt räknat. Väg 45 suger duktigt dessutom. Och gravid fru, 2,5 åring gör det inte lättare.

€11300 för en Citation från Landvetter t/r börjar kännas OK nu :p

Klanka inte ned på gamla hederliga 45:an...
Lite trafik med ännu färre poliser ger mkt bra meedelfart. Alla turister och stadsbor kör de stora turistiska europavägarna. Betänk att det är turisttider med husvagnar och 3-filsvägar...

Tveka inte att ta 45:an. Du kan göra studiebesök hos SAS servicecenter i Sveg.
Kör du nu så är det ljust på natten. Vägarna duger för 150-250 km/h på många partier, jämför med autobahn...
 
Kan va lite relevant insider info för dom som ska åka på sträckan närmsta veckan. Det tåget (posttåg) som spårade ur mellan Sundsvall och Ånge så gick 15 vagnar ur spår. Totalt 800 meter spår inkl slipers som skall bytas ut. Allt ska va klart på måndag låter väldigt snabbt för det tycker jag. Håll er uppdaterade. Hoppas det löser sig för dig Martin Björnström!!
 

JoelG

Medlem
Dessa solkurvor har skapat en katastrof för godstrafiken. I praktiken är det helt stopp norrut då det knappt finns lok som klarar ertms/köra på Botniabanan. Trafikverket kommer att behöva bygga en väg för att komma till ett av de olycksdrabbade områdena.
 

Nemo

Medlem
Kan va lite relevant insider info för dom som ska åka på sträckan närmsta veckan. Det tåget (posttåg) som spårade ur mellan Sundsvall och Ånge så gick 15 vagnar ur spår. Totalt 800 meter spår inkl slipers som skall bytas ut. Allt ska va klart på måndag låter väldigt snabbt för det tycker jag. Håll er uppdaterade. Hoppas det löser sig för dig Martin Björnström!!
Finns en del jobb i Jämtland, 7 tågurspårningar/bränder/solkurvor på 6 dagar i juli månad 2014. Då är inte medräknat att järnvägen mellan Storlien och norska gränsen är avstängd sedan 8 månader på grund av dålig banvall. Östersunds-Posten har gjort en sammanställning.
Jämtländsk järnväg anses säker trots urspårningar - op.se
 
Klanka inte ned på gamla hederliga 45:an...
Lite trafik med ännu färre poliser ger mkt bra meedelfart. Alla turister och stadsbor kör de stora turistiska europavägarna. Betänk att det är turisttider med husvagnar och 3-filsvägar...

Tveka inte att ta 45:an. Du kan göra studiebesök hos SAS servicecenter i Sveg.
Kör du nu så är det ljust på natten. Vägarna duger för 150-250 km/h på många partier, jämför med autobahn...

Haha, jag har kört Falkenberg-Östersund på sommaren för tre år sedan och det gör jag inte om, massor med trafik och ofta nere på 70 under långa sträckor. Kanske var ett undantag :)
 

flybob

Medlem
1900 per person med Malmö aviation (enkel)? Stopp på BMA.

Edit:
Eller SAS plus med poäng. Finns två platser, men får dessvärre inte någon träff om jag lägger till ett barn.

saspluspoang.PNG
 
Last edited:
Fått kontakt med SJ nu. Dom tycker det är fullt rimligt att en åttamånader gravid fru ska byta från förstaklass sovkupé till buss klockan 01:30 på natten för 20 mils färd till Östersund.

Ersättning? Flyg? "Ni kan få pengarna tillbaka"

Däremot kan dom boka in oss på dagtåget som avgår 12:30 och är framme 22.55. "Det är bara lite buss" säger SJ.
 
Toppen