Stopp i tågtrafiken till Östersund - vad gör jag?

Diskussion i 'SJ & SJ Prio' startad av Martin Björnström, 10 Juli 2014.

1. Vi är bokade på nattåget från Stockholm - Östersund imorgon kväll. Pga incident runt Ånge verkar tågen vara inställda, har inte fått 100% besked kring detta ännu.

Kan vi använda restidsgarantin för att boka flyg med SAS istället?
    Frågor & svar - SJ AB

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Vi bokade Förstaklass sovkupé på Prio poäng. Pengar tillbaka är inte intressant, SAS biljetter kostar 7600kr just nu...

4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Känner jag SJ rätt kommer de säkert att vilja sätta er på ersättningsbussen hela vägen så stå på dig.

1 person likes this.
  5. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spåren söderut till Ånge (från Ljusdal) är avstängda, spåren österut till Ånge (från Sundsvall) är också avstängda, och spåren norrut (mot Östersund) är avstängda. Beräknas återupptas 16/7, 16/7 resp idag 10/7. Buss ersätter.
    image.jpg
    Rekommenderar att du försöker ordna med flyg som Agö rekommenderar, SJ lär inte göra det åt dig.

1 person likes this.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag trodde faktiskt Familjen Björnström redan visste att man ska undvika tåg om man vill komma fram. :)

Det är en riktigt trist sits Martin, men följ Agö's förslag och ta en dialog med SJ. Ett alternativ kanske kan vara att få en hyrbil betald och köra ner. Då har ni iaf lite flexibilitet.

2 personer gillar detta.
  7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes, jag tror dock att man måste gå via SJ och inte göra det själv om man inte vill stå risken för att betala hela kalaset ur egen ficka. Ingen skillnad mot flygbolag där.

Det är uppenbarligen inte första gången ett tåg spårar ur i Stöde.

Skadad räls orsakade urspårningen i Stöde - Trafikverket

1 person likes this.
  8. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Väljer man att åka med SJ blir det buss från Sundsvall, mitt i natten. Hurra...
    image.jpg

1 person likes this.
  9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan tänka mig vilket kaos som uppstår vid ankomst med nattåget till Sundsvall C 01:23.

10. Lite knepigt att nå SJ kundservice på telefon just nu :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!