Stopp för affärsvisum till Saudiarabien

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av SNIFF, 19 Mars 2015.

1. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. mha321

mha321 Medlem

Utan visum blir du ju kvar på Arlanda, och det är inrikes :p

Jaws, jumbooze, WBX och 9 andra gillar detta.
  3. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, det är väl tack vare vår regering detta uppstått. Utrikes nyheter är det väl när det i sig inte rör svenskar annat än indirekt, i detta fall är ju åtgärden riktad just mot oss svenskar.

Får väl se vilka fler arabländer som kommer poängtera sitt missnöje - även om det troligen går över "ganska" snart.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, oavsett vad man tycker om hur andra länder beter sig internt, så ska man nog på regeringsnivå vara lite försiktig med hur man uttrycker sig. Iaf om man inte vill försämra relationerna. Och de uttalanden som utrikesministern gjort i riksdagen är nog en bra bit över gränsen för vad diplomater skulle ha använt...

Moco, Bryant, Dr. Miles och 6 andra gillar detta.
  5. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Full fart bakåt till 1978.........

6. Teddulin

Teddulin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Citerar en kommentar jag läste ang Wahlström. "En diplomat är en person som kan be dig dra åt helvete på ett sätt som gör att du faktiskt ser fram emot resan" Inte riktigt den diplomatiska skicklighet denna kvinna har"...

7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns det någon riks att de arabländer som idag erbjuder visumfritt resande för svenskar börjar införa visumkrav på grund av denna händelse? Tänker främst på förenade Arabemiraten som drog tillbaka sin ambassadör i veckan. Det hade ju sugit ganska hårt att tvingas ansöka om visum för att resa till Dubai.

8. Gus

Gus Medlem

"Risken finns att fler stater i området tvingas följa efter, enligt fredsforskaren Michael Schulz" Jag ska på semester till Kuwait och Bahrain om två veckor. Jag hade tänkt att ansöka om visa on arrival, hoppas detta inte blir något problem nu. Jag ska kanske söka e-visa redan nu för att vara på den säkra sidan? Om mitt e-visa blir godkänt borde de väl inte kunna dra det tillbaka?

9. SAS404

SAS404 Medlem

Som privatresenär har du väl inget att oroa dig över just nu ialla fall.

Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!