Stopover på Star Alliance-bokning?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Avgeek, 29 December 2014.

  1. Avgeek

    Avgeek Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej,
    Jag hittar ingen info om detta. Får man ha stopover (dvs inte layover <24h) på en roundtrip awardresa som bokas med Eurobonuspoäng fast på *A-bolag?
     
  2. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Du ska inte få ha stopp på mer än 24 timmar med Eurobonus, oavsett bolag. Undantaget sägs vara att du får ha stopover i OSL, ARN eller CPH i samband med interkontinentala SAS-flygningar.

    Det finns några fall när några har lyckats med stopover, men räkna inte med det...
     
  3. Avgeek

    Avgeek Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tråkiga regler - rätten till stopover känns ju rätt grundläggande. Men tack, då vet jag :(
     
  4. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    EuroBonus är ett ganska bra program. Hög intjäning av poäng och generösa uttagstabeller. "Best availability" (speciellt för statusmedlemmar) som ger bra utväxling. Inga bränsletillägg på SAS-flighter.

    Högt upp på listan över nackdelar är dock regeln om ingen stop-over. SAS har någon gång motiverat det med att det skulle bli för dyrt, eftersom medlemmar då kan boka för "roliga" routings, vilket förmodligen är sant.
     
  5. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Vilken "rätt" pratar du om!? Det finns inga rättigheter i FFP-världen. Det finns bara villkor och möjligheter.
     
    flying, Jonas C, Dr. Miles och 1 annan gillar detta.
  6. Glenn E

    Glenn E Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Räknas det som stop over på en Eurobonus bokning om man har exakt 24 timmar mellan flygen?
    Jag planerar en resa som ankommer Bangkok 22.10 från Singapore dag 1 och avgår 22.10 till Tokyo dag 2.
     
  7. FF#1

    FF#1 Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Du får prova, har hört att det är 23:59, men ibland är ju SAS ganska flexibla. Har aldrig kommit närmare än 23:45h
     
    Glenn E gillar detta.
  8. Det brukar att vara OK med upp till 24 timmars layover hos andra bonus program. Övet 24 timmar (fr o m 24 timmar 1 minut) räknas som stopover.
     
    Glenn E gillar detta.
  9. Thornado

    Thornado Medlem

    Jag kan ju egentligen tycka att det mest rimliga (men givetvis mer komplicerat och omöjligt för telefonbokningen att hålla koll på så jag förstår att man inte använder den metoden) vore att tillåta stopp som är upp till 24h + MCT för aktuell flygplats och byte.
     
  10. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Du inser själv hur omöjligt det skulle bli att hålla ordning på va? Framförallt eftersom MCT inte bara beror på flygplats utan även på inblandade bolag...
     
    Dr. Miles och FCT gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×