Stolta amerikaner

Diskussion i 'Övrigt' startad av Lonelyflyer, 6 Oktober 2011.

1. Lonelyflyer

Lonelyflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Satt och läste här och kom att tänka på en händelse som jag var med om

Flög SFO-LAS för snart 3 år sedan med antingen UA eller US
    Efter ett tag i luften snackar styrman och berättar lite om flygtid etc. och även det faktum att han och hans kollega (vad han nu hette) tidigare hade flugit i "the air force" så de skulle försöka leverera en bra landningstid.

Sagt och gjort, strax innan landning kommer de på högtalarna igen, de berättar att vi kommer landa 10 minuter innan ETA
    Det som sen händer är jättemärkligt och osvenskt

Men när planet landat och folk börjar kliva av så hörs spontana glädjerop typ Yeah!, Thanks Man!, Way to go, Good Job!
    We're very proud of you!

dvs. passagerarna var otroligt stolta över sina gamla jetpiloter och att de flög snabbare än beräknad tid.
    Ja trodde nästan det skulle stå en barnkör utanför och flaggan skulle bäras fram och nån f-16 skulle dundra förbi med rökutsläpp och fyrverkerier..

Nån fler som märkt av detta?

2. eramag

eramag Medlem

Och därför som jag är en stolt amerikofil :D

1 person likes this.
  3. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Om jag fick 5c för varje gång jag hör eller säger "Good Job!" så hade jag redan kanske varit rikare än Buffet. :p

4. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visst är det osvenskt att visa uppskattning, tacksamhet och glädjas med ANDRA i deras framgångar! ;)

Där har vi svenskar överlag en hel del att lära oss av amerikanerna!

2 personer gillar detta.
  5. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevligt att de visar uppskattning till sina trotjänare.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!