Senaste nytt

Stolsbredd eller benutrymme - vad är viktigast för dig?

Stolsbredd eller benutrymme - vad är viktigast för dig?

  • Stolsbredd

    Votes: 12 34,3%
  • Benutrymme

    Votes: 23 65,7%

  • Total voters
    35

David

Medlem
Benutrymme framför bredd, helt klart. Å andra sidan är mitt track record på att få nödutgångplats eller bulkhead väldigt bra så bredd kanske är relevant att rösta ändå... ojojoj, dessa val...

...nu har jag bestämt mig - benutrymme! :)
 

Magino

Medlem
Även jag ger en röst till att benutrymmet är viktigare, men för det betyder det inte att man kan göra stolarna hur smala som helst.
 

sembl

Medlem
Bredare stol, då jag är kort i svenska mått mätt så har jag idag inga problem med benutrymme om jag flyger ekonomi inom europa. Utanför Europa så säger jag utan tvekan mer benutrymme. 36" i ekonomi skulle vara lagom
 
Inom Europa så tycker jag att utrymmet på bredden är viktigast men när det gäller long-haul, då sova är viktigt, är jag nog benägen att säga att benutrymme är viktigare.
 

pitch

Medlem
Jag antar att frågan enbart rör snikklass? I såna fall är det bara inom Europa jag åker det, och då sitter jag allt som oftast rakt upp och fäller sällan ens sätet. Så benutrymme, inget problem. Däremot skulle det vara trevligt att slippa armbågsfäkta när det är matdags, eller kunna knappa på datan utan att behöva sitta med axlarna uppe vid öronen. Bredd för mig.
 
Toppen