Senaste nytt

Stockholm-Zürich-Engelberg - med hund

A380*G

Medlem
Någon som rekommendera ett flygbolag där man kan ta med sig en Newfoundland på 65kg i kabinen? :rolleyes:

Schweiz är underbart. Synd att man inte tar sig tid att åka dit oftare.

För respekt mot medresenärer skulle jag råda dig att inte göra det, även om jag tror det förekommit. Dock, din hund är riktigt stor och det gör inte saken lättare.
Här är en tråd i ämnet: http://www.businessclass.se/flygbil...olm-pa-tisdag-onsdag-med-kanin-i-kabinen.html
 
Kul att det gick bra att resa med hund! Jag måste dock säga att varje gång jag ser en hund på flygplatsen tänker "onej, bara det inte blir på mitt plan". Jag är allergisk, och har inlagt på alla *A-bolag att jag är det. Det har dock inte hindrat Lufthansa att seata mig jämte, framför och bakom djurägare (har alltså hänt tre gånger). Flygvärdinnorna bara ryckte på axlarna (när jag sen sa att det inte var mitt fel om planet var tvungen att gå ner pga allergisk reaktion så var jag en hårsmån från att inte få flyga, inte så smidigt från min sida kanske ;)). SAS har också gjort det, men då fick djurägaren en rejäl utskällning för att djuret inte stannade i den medhavda lådan. Jag har också varit med om att SAS dels har lagt in mig som allergisk, OCH att jag skulle ha med mig en katt.
 
Last edited:
Toppen