Senaste nytt

Stockholm till Indonesien i December

Dr. Miles

Expert
24h fri avbokning tror jag bara gäller för resor som startar i USA (troligen DoT som pressat dom till det)
Ja, det stämmer.
Jag kollade på Cathay Pacifics webbsida och det står att resan måste involvera flygning till/från USA och måste ha bokat på deras amerikansk webbsida.

FAQ | Changes, Cancellation & Refund - Cathay Pacific
Cathay Pacific skrev:
18. Within what range of time can I cancel a reservation without a penalty?

Notwithstanding any contrary booking terms and conditions and/or fare rules, for bookings made 7 days or earlier before departure via the internet on the US site, involving itineraries to/from the US, you can cancel paid reservations within 24 hours after purchase for a full refund in accordance with our refund process set out at Changes, Cancellation and Refund.
 

Sofia

Medlem
@Dr. Miles Jag hittade också den dealen på Matrix men den gick inte att boka via CX hemsida och jag vet ingen resebyrå som bokar Matrix-fynd...Har du tips på någon? Så kan jag försöka avboka..
 

Dr. Miles

Expert
@Dr. Miles Jag hittade också den dealen på Matrix men den gick inte att boka via CX hemsida och jag vet ingen resebyrå som bokar Matrix-fynd...Har du tips på någon? Så kan jag försöka avboka..
Om du har redan bokat din resa från Amsterdam på Cathay Pacifics webbsida, tror jag att det är bäst att du ringer till dem och förklarar din situation.
Du vill avboka Amsterdam-Indonesien T/R men vill boka en ny biljett från Stockholm.
Om du har tur så får du en vettig personal så att han/hon går med på det.
 

Sofia

Medlem
Om du har redan bokat din resa från Amsterdam på Cathay Pacifics webbsida, tror jag att det är bäst att du ringer till dem och förklarar din situation.
Du vill avboka Amsterdam-Indonesien T/R men vill boka en ny biljett från Stockholm.
Om du har tur så får du en vettig personal så att han/hon går med på det.
Tack, jag ska ringa dom imorrn bitti och se vad som kan åstadkommas :) Frågan är om dom bokar mixade allianser bara?
 

LarsCph

Medlem
Er det kampagne priser hos Cathay? De ser rigtig fornuftige ud - jeg prøvede også lige Manila hvor jeg jo rejser ud ind imellem - og finder en pris på cirka 14.500 DKK fra København via London og Hong Kong med helt OK connection tider. Det kunne nok være spændende at prøve næste gang jeg skal til østen...
 
  • Gilla
Reactions: pep
Toppen