Stockholm-Sydney, Bonusresa i First class (O)

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Sakoz, 16 December 2011.

1. Sakoz

Sakoz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tänkte åka till Australien och klappa kängurur nästa år, någon gång i augusti eller september (2012).

Jag minns inte riktigt hur det var med poängnyttjandet, när jag kikar på Star Alliance bonus chart http://www.flysas.com/upload/Eurobonus/Star/chart_0909.gif så står där 240k poäng till Pacific är det tur och retur eller enkel resa? Vilket bolag ska jag satsa på i F?

--
    Originalrubrik: ARN-SYD - Bonusresa i F (O)
    Ändrad av: AHO

Last edited by a moderator: 20 December 2011
  2. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det avser tur och retur.

Funderar själv lite på en resa till Australien. Thai via Zürich har haft relativt god tillgänglighet i First när jag kollat i ANA Tool. Sen om de är bäst vet jag inte. :)

3. Listan är avsedd för t/r men man kan ha enkelresa för samma poäng, om man vill.

När det gäller lättast att hitta award platser i F är nog THAI.
    På Lufthansa är också lättare att hitta på vissa rutter (Frankfurt-Nagoya, Osaka, Seoul, Nanjing).
    F award plats på Asiana flyg mellan Frankfurt och Seoul dyker också då och då.
    Slöseri med poäng, men på Air China mellan Stockholm - Peking är också lätt att hitta F award.

Omöjligt:
    Singapore Airlines på 77W, 345, 388.
    Asiana Airlines under deras blackout period

Nästan omöjligt:
    Lufthansa på 388. Frankfurt/Munchen-Bangkok/Singapore.
    ANA
    Air Chinas nya 77W

Det finns trådar som är relaterade till dina frågor:

4. Sant, och om du börjar jämföra olika bolag posta gärna bränsletilläggen. Jag tycker att Thai ligger en bra bit högre än ex OZ, SQ och CA när jag gjorde en sökning igår inom asien.

5. Hej Sakoz

Nu har jag ändrat rubriken till mer lättförståeligt för andra.
    Hoppas att du har överseende med detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!