Senaste nytt

Stockholm-Singapore inklusive 4 Aegean-flights

igelkotten

Medlem
Hej!

Jag kommer i slutet av juni flytta hem från USA till London, där jag kommer vistas fram till runt 11 augusti, då jag flyger hem till Sverige en kort sväng.

Efter några dagar i Sverige måste jag flyga till Singapore (enkel resa dit pga utsänding). Mitt problem är att jag behöver flyga mina 4 Aegean-flights för att behålla guldkortet. Vet någon nån enkel routing som jag kan använda för att få in 4 Aegean flights på vägen till SIN?

Min plan är ARN-Larnaca-ATH-FRA-SIN. FRA-SIN är en codeshare, som flygs av SQ, så jag är inte säker på om Aegean faktiskt räknar den som sin egen flight. Vad tror ni? Finns det någon annan routing som är simplare? Kanske att flyga via ATH från LHR till ARN?

Jag har för avsikt att flyga den längsta sträckan till Singapore i business class med hjälp av uppgradering med poäng, hur fungerar det om jag har 4 legs?

Tack på förhand!
 

twiggs

Medlem
FRA-SIN är en codeshare, som flygs av SQ, så jag är inte säker på om Aegean faktiskt räknar den som sin egen flight. Vad tror ni?

Det lär dom knappast göra.

Jag har för avsikt att flyga den längsta sträckan till Singapore i business class med hjälp av uppgradering med poäng, hur fungerar det om jag har 4 legs?

Förbered plånboken på att betala för en dyyyr biljett om du vill kunna göra en sån där i förväg fixad uppgradering. Oftast är det bara de en-två-(tre) absolut dyraste bokningsklasserna som tillåter uppgradering för poäng. Men har du en sådan ekonomibiljett så är det nog inga problem; det lär utan problem gå att hitta businessbiljetter om än något mer restriktiva som är billigare.
 
Jeg vil foreslå London-Athen-Stockholm og Stockholm-Athen-?, hvor "?" er den af Aegeans destinationer som giver den billigste billet til Singapore.

Du kan lave en søgning på ITA Matrix med flere muligheder for afrejse og på den måde finde den kombination som giver den bedste kombination.
 
Toppen