Senaste nytt

Stockholm-Seychellerna eller Västindien med Eurobonus poäng i början på okt?

Fast nu flyger väl inte SAS till någon destination som kan liknas vid Seychellerna eller Västindien. Så ska man ha sol och bad måste man ju ändå köpa till en separat biljett.
Eller boka allt på samma biljett, det är ju ändå bara skatter och avgifter som tillkommer på den tillkommande biljetten om det är inom samma zon
 

MartinH

Medlem
Som redan sagts så är det sällan en bra affär att spendera poäng på ekonomi, men nu räcker ju inte dina poäng till så mycket annat. Det finns tillgänglighet till Seychellerna, ut 30 sep, hem 11 okt (på ARN 12 okt). Ganska bra tider oxå. Avgifter borde gå på ca 3000 kr/pers. I det här fallet är det i alla fall liiite värde med poängen då motsvarande resa kostar ca 8500 kr att köpa.
Jag har själv inte vart på Seychellerna, men jag antar att det är ganska dyrt där...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Du har inget Amex-kort så du kan spendera 150 000 kr på så att du kan få en voucher 2-4-1 och på så sätt göra resan i Business? Om du skaffar ett kort PRONTO hinner du kanske komma upp till 150 000 kr, i alla fall om du eller någon vän har en stor räkning som du kan betala med Betalo. Du kan själv söka din resa på Uniteds hemsida. Detta får jag tex upp med utresa den 30 sep, som @MartinH sa. Det ger i alla fall en Connection på 4 h 50 min i Addis Ababa, jag vet dock inte hur snabbt man tar sig in till staden?

mahe.JPG
 

famhanssons

Medlem
Du har inget Amex-kort så du kan spendera 150 000 kr på så att du kan få en voucher 2-4-1 och på så sätt göra resan i Business? Om du skaffar ett kort PRONTO hinner du kanske komma upp till 150 000 kr, i alla fall om du eller någon vän har en stor räkning som du kan betala med Betalo.

Om du kan fixa 2-4-1 med AMEX rekomenderar jag Aruba o flyga dit med Avianca via Madrid. Förra året flög hela familjen C o de totala avgifterna blev drygt 9.000 kr för alla. Kräver lite stop men mina ungar flyger aldrig mer någon lägre klass än C (curlade........näää bara lite ;))
 
Toppen