Senaste nytt

Stockholm - Seattle i Businessclass från 5000kr

agehall

Medlem
Nja, efter att idioten (vad han nu hette) gick för långt har ju DOT sagt att man inte tänker enforcea uppenbara mistakefares. Därför skulle jag inte förlita mig allt för mycket på detta.
 
Precis när jag tänkte trycka igenom en resa till Seattle på Lufthansas sida över jul så försvann priserna och de nya dök upp som var avsevärt högre. Det jag gjorde då var att gå ni på amerikanska sidan av resebyrån Expedia och fick fram samma flighter med de tidigare billiga priserna på.
Jag fyllde i allt och fick igenom köpet.
Ser att jag fått kvitto från Expedia samt biljettnummer hos Lufthansa i 220-stock så frågan är om vi tror att jag fått min biljett biljetterad då?
Sen vet jag att man inte skall boka genom resebyråer men detta var ett snabbt experiment för att se om jag kunde lyckas.
 
Ok tack för svar.

Någon som vet om Expedia använder sig utan Amadeus så att man kan få tag i någon slags bokningskod att använda hos Lufthansa?
 

jerixon

Medlem
Jag har även jag Ticketnumber, men är väll lite tveksamt om det blir av... Dock har jag ju sedan innan en bokning med Eurobonus som backup :)
 

JohanA

Medlem
För det första tror jag dessa biljetter är OK. De är inte långt ifrån *A JV pris i C från Köpenhamn som var ute för något år sedan.

Som kuriosa är biljettnummer ingen garanti. United avbokade alla biljetter som biljetterades ex Köpenhamn vid deras mistake fare där man kunde köpa F till USA för 600 kr.
 
Toppen