Senaste nytt

Stockholm - Recife, tips för billig flygstol

Hej!

Helt ny på forumet, men tänkte helt enkelt se om någon här kunde tänkas ha några bra tips.

Jag vill flyga från Stockholm till Recife, med avresa 8-10 maj och hemresa någon gång i början av juni, dock senaste sjunde. Är det någon här som har något supertips på var jag kan tänkas hittas billigaste flygstolen?

Via en vän i Brasilien har jag fått tips om en brasiliansk sida (decolar.com) där jag kan hitta biljetter avsevärt billigare än vad jag kan på svenska sidor. Finns det några nackdelar med att boka via en utländsk sida, gällande rättigheter, extra avgifter som kan tillkomma osv?

Tack på förhand!
 

Moco

Medlem
Hej och välkommen Johan,

Jag har ingen personlig erfarenhet av sidan du nämner. Har du kollat att kortbetalning fungerar med utländska kort? Många gånger är brasilianska resesiter spärrade för betalning med annat än kort utställda i Brasilien. Fungerar det så tillkommer bl.a.transaktionsavgifter eftersom kortet belastas i antingen US-dollar's eller i Real för ett svensk kort.

Konsumentlagsitftningen skiljer ju sig en del och får du problem kan det ju ev. vara lättare att ta det med någon resefömedlare du känner till sedan innan.

Men annars ser jag ingen direkt anledning till varför du nu inte ska kunna boka via den sidan :)

Businessclass.se gjorde för inte så längesedan ett test av olika resebyråer online och här är en av dem:

http://www.businessclass.se/artiklar/260-businessclass-resebyratest-plats-1-expedia.html

Boa viagem!
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Välkommen till gemenskapen, Johan Spolander!

Jag har inte heller hört talas om decolar.com förut, och kan därför inte uttala mig närmare.. Funderar på att boka en avbokningsbar biljett på sidan, för att se hur mycket som debiteras på mitt konto.

Väldigt bra tips måste jag säga!! Det är ju 2.000kr billigare T/R än vad som står att finna på ITA MAtRIX, fast jag använder flexibla datum.
Om den där sidan visar sig fungera väl, kommer jag aldrig boka någon annanstans :D
 

Palazzi

Medlem
Det billigaste du kan hitta (om du inte är ute efter poäng/miles) är iaf 10maj-8jun ARN-FRA-REC T/R i kombination med SAS och Condor för 8334kr.

Om man bara vill ha ett byte på vägen är det Condor eller TAP som gäller.
 
Tack för svaren!

Det billigaste du kan hitta (om du inte är ute efter poäng/miles) är iaf 10maj-8jun ARN-FRA-REC T/R i kombination med SAS och Condor för 8334kr.

Om man bara vill ha ett byte på vägen är det Condor eller TAP som gäller.

Var hittar du den så pass billigt? Försökt hitta via reseguiden.se (de har en flerdagssökning som nästan fungerar som den ska), men där är den en smula dyrare..
 
Toppen